اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| بازدید از مناطق «چلاو» و «سنگ‌چال» طی هفته آینده

معاون حفاظت فرودگاه امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری درباره مسأله کوه‌خواری در چلاو و «سنگچال» گفت: هفته آینده بازدید از منطقه را در دستور کار قرار می‌گیرد و پس از بازدید اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.

فارس من|  بازدید از مناطق «چلاو» و «سنگ‌چال» طی هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای « مسأله کوه‌خواری در چلاو و سنگچال در دستور کار قرار گیرد » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ رهبر معظم انقلاب پدیده زمین‌خواری و اخیراً کوه‌خواری و ساخت‌وساز در ارتفاعات را مسأله‌ای رنج‌آور و اسفبار اعلام کردند و فرمودند:« باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده‌کننده بی‌هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر در دستگاه‌ها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود. »

به تأسی از گذشتکان و پدران و مادران این سرزمین که حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را وظیفه دانسته وآنرا به نوعی مقدس می‌شمردند گروهی از جوانان همین مرز و بوم گرد هم آمدند تا میراث دار نسل فرهیخته و دوراندیش گذشته باشند که در این سالها متأسفانه از سوی افراد کم خرد و ناآگاه صدمات جبران ناپذیری به آن وارد شد.

بدین‌وسیله به متخلفان و هنجارشکنانی که تحت هر شرایطی، حافظان و صیانت کنندگان از منابع طبیعی، محیط زیست را مورد اهانت، تهدید و مشقت قرار دهند، هشدار می گردد که امروز شما در مقابل عزم جدی مردم منطقه قرار گرفته و دراین مسیر، تاوان سنگینی را پس خواهید داد.

چنانچه به این رویه خود ادامه دهید طبق قانون و تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری با افراد فوق الذکر برخورد جدی خواهد شد که شرایط برای ورود سیستم امنیتی جهت برخورد با این افراد دور از انتظار نخواهد بود.

لذا در همین جا توصیه می‌شود، فکر سودجویی و منفعت‌طلبی بیش از این از منطقه چلاو، سنگچال و فیلبند را از ذهن خود پاک کرده و دست خود را در دستان مردم فهیم و پرتلاش منطقه برای جبران مافات قرار داده و برای آبادانی و پیشرفت آبادی ها، همراه شد.

سرزمین سبز با مردمانی روشن ضمیر، این منطقه با مشکلات معدن‌های متخلف ، ریزگرد، ساخت‌وساز غیرمجاز و خارج از بافت، ناهنجاری‌های توریستی، کوه‌خواری، جنگل‌خواری، قطع درختان هیرکانی،حجم بزرگ زباله و عدم شفاف‌سازی توسط دهیاران در قبال مبالغ دریافتی به ویژه از عوارضی که ماهانه ٢٠٠ میلیون تومان درآمد دارد.

موسی مقیمی معاون حفاظت فرودگاه امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در این‌باره، اظهار کرد: در ارتباط با این بحث گزارش‌هایی در این زمینه داشتیم که بحث بازدید در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه هفته آینده بازدید از منطقه را در دستور کار قرار می‌دهیم، افزود: در مرحله نخست بازدید از عرصه در دستور کار قرار می‌گیرد که بررسی‌های لازم صورت گیرد.

معاون حفاظت فرودگاه امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: پس از بازدید اقدامات قانونی تصمیم‌گیری می‌شود اینکه چه اقدامی در چهارچوب مقررات در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول