اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نظارت بر سلامت کاری شوراها و شهرداری های استان با جدیت دنبال می شود

استاندار قزوین گفت: یکی از دغدغه های اصلی کشور و مردم توجه به سلامت کاری مجموعه مدیریت شهری است.

نظارت بر سلامت کاری شوراها و شهرداری های استان با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی در همایش شهرداران و دهیاران که پیش از ظهر امروز در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی کشور و مردم توجه به سلامت کاری مجموعه مدیریت شهری است. 

وی افزود: وقایع ناگواری در سال های گذشته اتفاق افتاد که موجب بازداشت هزار نفر از اعضای شورا شده است.

اعلایی خاطر نشان کرد: مسئله تخلف اعضای شورا نشانگر نقص در نظارت ها است که در این راستا باید تدابیر اندیشیده شود. 

استاندار قزوین عنوان کرد: باید علاوه بر قرار گرفتن مزیت نسبی شهرها در فعالیت های شهرداری از ظرفیت مشارکت دیگران هم در این زمینه استفاده شود.

وی ادامه داد: به منظور جذب مشارکت برخی نهادهای حاکمیتی و غیردولتی باید رایزنی صورت گیرد تا برخی پروژه ها در شهرهای دارای محرومیت اجرا شود.

اعلایی اعلام کرد: ظرفیت هایی هم چون بوم گردی، گردشگری، شیرینی و صنایع دستی از جمله مزیت های برخی شهرداری ها به شمار می رود که باید برای آنها برنامه ریزی کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان در برخی جاده ها روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تردد صورت می گیرد و بعضا تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد نیز می رسد از این رو این ترددها ظرفیت فوق العاده ای به شمار می رود. 

اعلایی بیان کرد: از اینکه به ظرفیت های استان مانند آبگرم قفل هایی زده شده، متاسفیم از این رو باید مردم را در این زمینه آگاه کرد تا فضای جذب و پذیرش سرمایه گذاران در شهرها فراهم شود.

وی بیان کرد: در حوزه سرمایه گذاری زمانی که خود وارد سرمایه گذاری می شویم، مشکلاتی به وجود می آید اما اگر نظام مناسبی برای سرمایه گذاری به وجود آید تاثیر خوبی خواهد داشت.

اعلایی با اشاره به اینکه متاسفانه اولین بازداشت شهردار در دوره جدید در سطح کشور در استان قزوین رقم خورد، گفت: این مسئله زیبنده استان نیست از این رو مجموعه مدیریت شهری استانداری علاوه بر حمایت، نظارت بر شهرداری ها را نیز باید در دستور کار خود قرار دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول