اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای شاباک درباره نفوذ جوان فلسطینی به ارتش صهیونیستی

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که یک جوان فلسطینی ساکن اراضی اشغالی، جذب ارتش صهیونیستی شده و اطلاعات مهمی را در اختیار گروههای مقاومت غزه قرار داده است.

ادعای شاباک درباره نفوذ جوان فلسطینی به ارتش صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری عبری امروز پنجشنبه خبر دادند که نظامیان رژیم موقت صهیونیستی یک جوان از ساکنان «النقب» در فلسطین اشغالی را بازداشت کرده‌اند.

پایگاه خبری عبری «واللا» گزارش داد، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی  رژیم صهیونیستی (شاباک) و نظامیان اشغالگر، «شحادة أبو القیان» جوان ۲۵ ساله فلسطینی را ۳۰ می ۲۰۲۲ (نهم خرداد) بازداشت کرده است.

روزنامه فلسطینی الاستقلال به نقل از واللا خبر داد، شاباک در تحقیقات خود مدعی شده است که یک گروه نظامی فلسطینی مستقر در نوار غزه که وابسته به جنبش «المجاهدین» است، ابوالقیان را جذب کرده بود.

 

به ادعای این پایگاه، ابوالقیان چند مأموریت داشته که «گردآوری اطلاعات، تصویربرداری از مواضع نظامی اسرائیلی و سرقت سلاح برای انتقال به سایر گروههایی که قصد دارند [علیه صهیونیستها] عملیات انجام دهند» بخشی از مأموریتهای اوست.

شاباک همچنین مدعی شد، این گروه نظامی در نوار غره از ابوالقیان خواسته بود که جذب ارتش شود تا بتواند اطلاعات درون‌سازمانی ارتش را گردآوری نموده و برای فعالیتهای مقاومت هم تبلیغ کند.

به گفته این نهاد صهیونیست، انگیزه این جوان فلسطینی، ارتباط با گروههای مقاومت غزه بوده و قصد داشته است از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه خانواده خود و ساکنان النقب انتقام بگیرد.

این ادعا در حالی مطرح شده است که جنبش المجاهدین یا هیچ گروهی از گروههای مقاومت حاضر در نوار غزه صحت این ادعا را تأیید نکرده است. 

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اوایل خرداد ماه گذشته مدعی بازداشت تیم وابسته به حماس در قدس شد. شاباک ادعا کرد، این تیم برای انجام چند عملیات، قتل عضو افراطی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) «ایتمار بن غفیر» و نیز فرستادن پهپادهای انفجاری به سمت قطار سبک در این شهر برنامه‌ریزی می‌کرده است.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، پس از آنکه ایتمار بن غفیر و خانواده‌های صدها بار تهدید شده‌اند سطح حفاظت امنیتی از وی در حد وزیر جنگ تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، یکی از نیروهای امنیتی کنست همواره بن غفیر را همراهی می‌کند؛ همچنین هر مکانی که این نماینده کنست قصد رفتن به آنجا را دارد ابتدا مورد بازرسی نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد؛ خانه بن غفیر دوربین‌های متعدد نصب شده و یک پست نگهبانی در بیرون از خانه وی نصب ایجاد شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول