اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تفاهم‌نامه ایران با روسیه برای توسعه جاده‌ای شمال به جنوب/اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راههای مواصلاتی در مرزها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با مدیریت و رایزنی وزیر راه و شهرسازی در زمینه ارتباطی با کشورهای همسایه روابط خاصی داریم و از جمله این همکاری‌ها می توان به تفاهم‌نامه با روسیه در زمینه توسعه جاده‌ای شمال به جنوب اشاره داشت.

تفاهم‌نامه ایران با روسیه برای توسعه جاده‌ای شمال به جنوب/اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راههای مواصلاتی در مرزها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، داریوش امانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کردستان، اظهار کرد: در زمینه توسعه شاخص راه روستایی در کشور، ۵ استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمان از شاخص کشوری پایین‌تر هستند.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای جبران این عقب‌ماندگی برنامه دارد، که امسال حدود ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی را توسعه دهد و در این زمینه در استان کردستان ۳۷۰ کیلومتر توسعه راهی، امروز با حضور وزیر و ریاست جمهور آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مبنای تقسیم اعتبارات در این وزارتخانه، خوشبختانه با توجه به کتاب راهبردی که در این وزارتخانه با همکاری سازمان برنامه کشوری منتشر شده است، بسیار با عدالت بوده به نحوی که از اعتبار سال گذشته به عنوان نمونه به استان اصفهان ۲۲ میلیارد تومان و به کردستان و سیستان هرکدام ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته وزارت راه و شهرسازی حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار داشت که ۴ هزار میلیارد تومان از این میزان اعتبارات ملی و ۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارت استانی بوده است.

امانی در ادامه به راهپیمایی اربعین هم گریزی زد گفت: در ستاد عرفه پیش بینی کرده‌ایم بیش از ۵ میلیون نفر زائر از مرزهای کشور برای زیارت عتبات بروند.

وی تصریح کرد:  امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های مواصلاتی به مرزها اختصاص یافته است.

رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در دولت سیزدهم با توجه به نگرش خاص به سازمان در زمینه درآمدزائی وجود دارد و این امر موجب توسعه مرزی شده است.

وی افزود: با مدیریت و رایزنی وزیر راه و شهرسازی در زمینه ارتباطی با کشورهای همسایه روابط خاصی داریم و از جمله این همکاری‌ها می توان به تفاهم‌نامه با روسیه در زمینه توسعه جاده‌ای شمال به جنوب اشاره داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به عنوان نمونه در زمینه افزایش ظرفیت مرزی می‌توان به بسترسازی مناسبی که در مرز خسروی صورت گرفته، اشاره کرد که علاوه بر ظرفیت اقتصادی این مرز در ۴۰ روز تردد زائرین عتبات و ۷۲ ساعت بازگشت این زائران می‌تواند بستر خوب توسعه اقتصادی و مذهبی باشد.

انتهای پیام/2330/71/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول