اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

درخشش گلیم خراسان شمالی در نمایشگاه مونیخ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از درخشش گلیم استان در نمایشگاه بین المللی مونیخ خبر داد.

درخشش گلیم خراسان شمالی در نمایشگاه مونیخ

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها  از درخشش گلیم استان در نمایشگاه بین المللی مونیخ خبر داد و اظهارکرد: این نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۹ تیرماه امسال در شهر مونیخ آلمان بر پا شده و با بیش هزار غرفه، مجموعه کاملی از خدمات، محصولات و آخرین روند فناوری و نوآوری در زمینه صنایع‌دستی را ارائه می‌دهد.

وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی مونیخ هر ساله در تیرماه برگزار می‌شود و پیشرو در زمینه صنایع‌دستی با محتوای ساخت‌وساز، نوسازی، محل ملاقات برای بازدیدکنندگان تجاری، خانه، محل کار، یراق‌آلات آشپزخانه، صنایع‌دستی، طراحی، ساخت‌وساز بیرونی، فضای باز و فناوری در زمینه باغ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: گلیم خراسان شمالی که روزگاری به خاطر نقوش زیبای حیوانات حلال گوشت، میوه‌های مختلف و غلات، به عنوان سفره غذای ساکنان خراسان شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفت، امروزه نیز با اقبال مردم مواجه است و سالانه بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع از این دستبافته داری تولید می‌شود.

مستوفیان ادامه داد: این دستبافته داری یک هنر خاص از بافته‌های داری منحصربه‌فرد زنان کرد عشایر شمال خراسان است و نقش‌های بافته شده نشان از عظمت فرهنگ، هنر، باورها، آداب و رسوم، و تاریخ پر فراز و نشیب قومی کرد‌های این دیار را دارد.

وی گفت: ۱۶ هزار فعال هنرمند خراسان شمالی در ۶۱ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول