اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نرخ بیکاری در استان مرکزی ۸ پله بهبود پیدا کرده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: نرخ بیکاری هشت پله بهبود پیدا کرده است.

نرخ بیکاری در استان مرکزی ۸ پله بهبود پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های عمرانی استان اظهار کرد: پل سنجان تا نیمه اول امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: افتتاح بیمارستان خمین، افتتاح سالن ورزشی روستای خنداب خسروبیگ، افتتاح چندین زمین چمن مصنوعی، افتتاح تالار مرکزی و... از پروژه‌هایی است که به زودی به بهره‌بردای می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با بیان اینکه طرح‌ها در خصوص آلودگی هوای اراک با جدیت دنبال می‌شود گفت: طرح جامع آلودگی هوا بازنگری می‌شود، مشاور انتخاب شده و بخشی از کار را انجام داده است.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: اهداف جدیدی برای کاهش آلودگی تعریف شده که بعد از تصویب نهایی ظرف مدت ۱۰ سال انجام خواهد شد؛ اقداماتی که در کاهش آلودگی انجام می‌شود باید مستمر و پیاپی باشد و نباید رها شود.

وی با بیان اینکه کارگروه ویژه برای نیروگاه شازند تشکیل دادیم اضافه کرد: بهترین گزینه برای نیروگاه استفاده از مازوت کمتر آلاینده است که انجام خواهد شد؛ از شرکت خواسته شده تا کاهش سولفور مازوت را دنبال کند؛ برای فیلتراسیون نیروگاه حرارتی شازند از تمامی ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی استفاده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تلاش برای گازسوز شدن نیروگاه شازند از اولویت‌های مهم در کاهش آلودگی است؛ توسعه فضای سبز منطقه شازند نیز از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

زندیه‌وکیلی یادآور شد: یکی از طرح‌هایی که در کاهش آلودگی هوا مؤثر واقع شد، خارج کردن دیگ‌های قدیمی شرکت آلومینیوم بود. 

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: ۶۱ هزار واحد سهم مرکزی است؛ ۱۹ هزار واحد در امیر کبیر و مهاجران اختصاص یافته است. در این طرح ۱۴۰ هزار نفر ثبت نام کردند که ۳۹ هزار نفر واجد شرایط بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۰۰ واحد در اراک در حال ساخت است.

زندیه وکیلی با بیان اینکه نرخ بیکاری هشت پله بهبود پیدا کرده افزود: باید با تحرک در صنعت شاخص را بهبود بدهیم.

 هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری

معاون اقتصادی استاندار مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه تراز تجاری استان در سال گذشته مثبت بوده گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات استان در سال گذشته بوده است.

حسن میرزاخانی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۷۱ میلیون دلار صادرات صورت گرفته اضافه کرد: برای سال جاری صادرات یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن وصول شده است افزود: مجموع این حقوق ۲۳۷ میلیارد تومان است که طبق قانون وصول می‌شود؛ سه دستگاه در توزیع به استان دخیل هستند، مواد معدنی حاصل از معادن نیز در سطح ملی بررسی می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار مرکزی یادآور شد: در بودجه سال جاری ۲۲۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۱۸ پیش بینی شده که ۹۰۰ میلیارد در طرح اقدام ملی، ۷۰۰ میلیارد در حوزه تولید و اشتغالزایی و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای مددجویان در نظر گرفته شده است.

میرزاخانی ادامه داد: صدور ۳۷ فقره جواز تاسیس با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر و همچنین صدور ۳۱ پروانه بهره برداری با ۵۰۰ اشتغال از دیگر اقداماتی است که تاکنون انجام شده است، انتظار داریم مالیات بر ارزش افزوده نیز توسط شهرداری‌های استان در جای درست هزینه شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول