اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

برگزاری نخستین دوره جشنواره بازی‌های بومی-محلی کمیته امداد در استان گیلان

مدیرکل امور اداری و رفاه کارکنان کمیته امداد گفت: نخستین دوره جشنواره ورزشی بازی‌های بومی-محلی کمیته امداد به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین دوره جشنواره بازی‌های بومی-محلی کمیته امداد در استان گیلان

به گزارش گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، نویدرضا خدیوی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه ویژه به بازی‌های بومی و محلی در کشور، کمیته امداد اقدام به برگزاری جشنواره ورزشی بازی‌های بومی-محلی برای ارتقای سلامت جسمانی و معنوی کارکنان کرده است.

وی با اشاره به برگزاری چهار دوره جشنواره ورزشی از سال 1389 تا 1398 و یک دوره مسابقات قهرمانی کشور در سال 97 خاطرنشان کرد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی کمیته امداد، امسال برای نخستین‌بار از تاریخ 22 تا 24 تیرماه به میزبانی استان گیلان و شهرستات چابکسر برگزار می‌شود.

مدیرکل امور اداری و رفاه کارکنان کمیته امداد با تاکید بر اینکه جشنواره بازی‌های بومی و محلی وارد تقویم ورزشی این نهاد شده است، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات با استقبال خوبی از سوی استان‌های سراسر کشور مواجه شده است.
خدیوی ادامه داد: جشنواه بازی‌های بومی-محلی کمیته امداد در رشته‌های اصیل و سنتی کشورمان شامل گانیه، دوز حرکتی، دال پلان، لی لی مرحله، تیرکمون سنتی، چوب‌کشی و هفت سنگ برگزار می‌شود و حدود 450 نفر در این دوره از جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل امور اداری و رفاه کارکنان کمیته امداد با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات ورزشی کمیته امداد در پی شیوع کرونا با وقفه 2 ساله مواجه شده بود، تصریح کرد: امسال اجرای برنامه‌های ورزشی کمیته امداد از سر گرفته شده و شاهد برگزاری سه جشنواره مستقل ورزش بانوان، ورزش آقایان و ورزش‌های بومی-محلی هستیم.

خدیوی گفت: جشنواره ورزشی در بخش مردان نیز از مهرماه در رشته‌های فوتسال، والیبال، شطرنج، پینگ‌پنگ، دارت، آمادگی جسمانی و فوتبال دستی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ت 35

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول