اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیا نور لامپ رشد گیاه برای سلامتی مضر است؟

لامپ رشد گیاه و ال ای دی رشد گیاه از جمله محصولاتی هستند که این روزها استفاده از آنها مد نظر قرار گرفته است.

آیا نور لامپ رشد گیاه برای سلامتی مضر است؟

 این لامپ می تواند نور مورد نیاز رشد گیاه را تامین کند و نقش موثری در بهبود رشد و ثمردهی گیاهان دارد. استفاده از این محصول به صاحبان گلخانه ها پیشنهاد می شود و همچنین افرادی که در خانه و یا آپارتمان خود گیاه دارند، می توانند از این لامپ استفاده کنند.

 اما اکنون ممکن است این سوال برای شما مطرح شود آیا نور تولید شده توسط این لامپ خطرناک است! در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

آیا این نور به سلامتی آسیب می زند؟

اگر شما لامپ رشد گیاه را از مراکز معتبر تهیه کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که این لامپ هیچ گونه آسیبی به سلامتی وارد نمی کند. زیرا نور این لامپ به گونه ای طراحی شده است که به تامین رشد گیاه کمک کند و هرگز دارای امواج آسیب رسان به پوست و یا سلامتی نیست. این موضوع برای کسانی اهمیت زیادی دارد که می خواهند از این لامپ در محیط خانه و یا آپارتمان خود استفاده کنند.

طول عمر مفید لامپ رشد گیاه چقدر است؟

طول عمر مفید لامپ رشد گیاه 50 هزار ساعت است. اکنون ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا شما می توانید 50 هزار ساعت این لامپ را یکسره و بدون خاموشی استفاده کنید و یا باید در ساعاتی از روز لامپ را خاموش کنید! در پاسخ به این سوال باید بگوییم شما می توانید این لامپ را یکسره روشن نگه دارید و از 50 هزار ساعت طول عمر آن استفاده کنید. اما با توجه به این موضوع که گیاهان در تمامی ساعات روز نیاز به لامپ ندارند، پیشنهاد می شود ساعاتی از روز این لامپ خاموش شود.

گیاهان به چقدر نور نیاز دارند؟

لامپ رشد گیاه در تمامی دوران رشد گیاه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر گیاه شما در دوران رویشی است بهتر است 16 تا 18 ساعت در طول روز روشن باشد و اگر گیاه شما دوران گلدهی و میوه دهی است، بهتر است این لامپ 12 ساعت در طول روز روشن باشد. با وجود این، توصیه می شود قبل از استفاده از لامپ رشد گیاه با متخصصان و کارشناسان مشورت کنید تا بهترین برنامه را برای استفاده از این لامپ مشخص نمایید.

آیا لامپ رشد گیاع در برابر گرد و غبار مقاوم است؟

اگر می خواهید لامپ رشد گیاه در مقابل گرد و غبار مقاوم باشد، در زمان خرید باید به IP آن توجه داشته باشید. IP:65 نشان می دهد که این لامپ مقاومت بالایی در مقابل گرد و غبار دارد و آسیب نمی بیند. این موضوع می تواند در زمانی که لامپ برای محیط هایی مانند گلخانه ها خریداری می شود، اهمیت زیادی داشته باشد. به همین دلیل، توصیه می شود در زمان خرید به این ویژگی لامپ توجه داشته باشید.

تفاوت ال ای دی رشد گیاه با ال ای دی معمولی چیست؟

بسیاری از افراد در این رابطه سوال می پرسند آیا می توان ال ای دی معمولی را به جای ال ای دی رشد گیاه به کار برد. بهتر است بدانید پاسخ به این سوال منفی است. ال ای دی رشد گیاه طیف نوری مشابه به نور خورشید را تولید می کند و در رشد گیاه موثر است. اما ال ای دی های معمولی تنها طیف نوری سفید یا زرد رنگ را تولید می کنند و برای رشد گیاه کافی نیستند. به همین دلیل، شما هرگز نمی توانید از ال ای دی معمولی به جای ال ای دی رشد گیاه استفاده کنید.

لامپ رشد گیاه  و ال ای دی رشد گیاه را از کجا بخریم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد لامپ رشد گیاه و ال ای دی رشد گیاه در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این لامپ برای بدن انسان مضر نیست و افراد در خانه و یا آپارتمان می توانند برای رشد گیاه خود از آن استفاده کنند. طول عمر مفید آن 50 هزار ساعت است و اگر دارای آی پی 65 باشد، نشان می دهد که در مقابل گرد و غبار مقاوم است.

اگر می خواهید برای خرید لامپ رشد گیاه اقدام کنید، می توانید به سایت تهران گرولایت مراجعه کنید. این سایت تمامی محصولات گلخانه ای را با کیفیت بالا به فروش می رساند و کارشناسانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، به شما کمک می کنند بهترین محصول را برای گیاهان خود انتخاب کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول