اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تل‌آویو از شورای امنیت خواست حضور پهپادهای حزب‌الله بر فراز آب‌های لبنان را محکوم کند

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای، از شورای امنیت خواست حضور پهپادهای منتسب به حزب‌الله بر فراز میدان گازی کاریش در آب‌های منطقه‌ای لبنان را محکوم کند.

تل‌آویو از شورای امنیت خواست حضور پهپادهای حزب‌الله بر فراز آب‌های لبنان را محکوم کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نامه شکایت آمیز «گلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل علیه حزب‌الله لبنان خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارش خود خبر داد، اردان در این نامه اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل باید عملیات پهپادی «تحریک آمیز» حزب‌الله لبنان بر فراز میدان گازی «کاریش» را محکوم کند.

نماینده رژیم صهیونیستی تلاش کرده در این موضوع پای ایران را هم به میان بکشد لذا ادعا کرده، پهپادی که حزب‌الله برای عملیات بر فراز این میدان گازی مورد مناقشه بین این رژیم و لبنان استفاده کرد، یک پهپاد ایرانی بوده است.

گلعاد اردان که رژیم متبوعش روزانه حریم هوایی لبنان را با پهپادها و جنگنده‌ها نقض می‌کند، مدعی شد، عملیات پهپادی حزب‌الله «اقدامی تحریک آمیز به منظور آسیب زدن به زیرساخت غیرنظامی» این رژیم بود. سفیر تل‌آویو هشدار داد: «چنین اقدامی شاید به تشدید تنش در منطقه منجر شود و جامعه بین‌المللی باید به شدت آن را محکوم کند».

سفیر رژیم اشغالگر قدس در نامه شکایت خود به دبیرکل سازمان ملل افزود: «اسرائیل خواهان تشدید تنش نیست اما با این وجود ما اقدامات ناقض حاکمیتمان را نخواهیم پذیرفت و اقدامات لازم را برای حفاظت از شهروندان اسرائیلی انجام خواهد داد».

درخواست نماینده رژیم صهیونیستی از شورای امنیت سازمان ملل علیه عملیات پهپادی حزب‌الله لبنان در شرایطی مطرح شده که مقام‌های مختلف لبنانی بارها درباره نقض تمامیت ارضی و حاکمیت این کشور توسط صهیونیست‌ها در میدان گازی کاریش هشدار داده‌اند.

نماینده تل‌آویو در سازمان ملل در حالی ژست «مقابله با حاکمیت» این رژیم و «حفاظت از شهروندان اسرائیلی» گرفته که این رژیم سابقه طولانی در اقدامات تجاورکارانه و نقش حاکمیت ارضی کشورهای منطقه دارد.

پیش از این «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود حزب‌الله لبنان در عملیات خود در میدان گازی کاریش از پهپادهای ساخت ایران استفاده کرده است.

حزب‌الله لبنان بعد از ادعاهای صهیونیست‌ها درباره این عملیات بیانیه صادر کرد. در بیانیه تصریح شد که سه پهپاد غیر مسلح به سمت منطقه مورد مناقشه میدان کاریش به پرواز درآوردند. مأموریت این پهپادهای شناسایی بوده و «مأموریت مورد نظر انجام شد. پیام نیز [به صهیونیستها] رسید (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص/ ت 25

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول