اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مدیرعامل لاستیک میشلن: فرانسه بدون گاز روسیه با خاموشی روبه‌رو می‌شود

مدیرعامل شرکت لاستیک میشلن می‌گوید در صورتی که تأمین گاز از سوی روسیه متوقف شود فرانسه با خاموشی‌های متعدد مواجه خواهد شد.

مدیرعامل لاستیک میشلن: فرانسه بدون گاز روسیه با خاموشی روبه‌رو می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، فلورنت منگاکس، مدیرعامل شرکت تولید تایرهای میشلن، گفت: شرکت‌های فرانسوی وابسته به مصرف انرژی هم‌اکنون در حال آماده کردن خود برای قطع شدن احتمالی برق ناشی از کاهش صادرات گاز روسیه هستند.

وی در حاشیه برگزاری یک کنفرانس اقتصادی و تجاری در جنوب فرانسه گفت: کاری که ما انجام داده‌ایم این است که دیگ‌های بخار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر داده‌ایم تا آنها بتوانند با استفاده از نفت و یا حتی در صورت لزوم ذغال سنگ فعال بمانند.

شرکت‌های بزرگ صنعتی در فرانسه برنامه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای جلوگیری از اخلال در کار خود در صورت توقف صادرات گاز روسیه در دستور کار قرار داده‌اند.

منگاکس می‌گوید: هدف این است که از تعطیلی یک واحد صنعتی در صورت بروز کمبود نیرو یا گاز جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت میشلن گفته در حالی که نبود گاز محتمل است، هنوز می‌توان از نفت به عنوان جایگزین استفاده کرد.

وی گفته: به طور معمول چند روز طول می‌کشد تا یک خط تولید تایر آماده تولید شود و به همین دلیل الزامی است که روند تامین انرژی برای دیگ‌ها به صورت پایدار ادامه یابد.

از زمان اعمال تحریم علیه روسیه به خاطر  درگیری نظامی با اوکراین، به صورت مداوم کشورهای اروپایی با کاهش عرضه گاز از روسیه مواجه هستند، به عنوان مثال شرکت گازپروم به خاطر عدم ورود واحدهای تقویت فشار صادرات گاز به آلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 60 درصد کاهش داده است و از دیروز به مدت 10 روز صادرات گاز روسیه به اروپا هم برای انجام عملیات نگهداری و تعمیرات متوقف شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ت 65

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول