اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آسیای میانه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در حوزه تجارت خارجی است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: آسیای میانه یکی از مهم ترین ظرفیت‌های مغفول در حوزه تجارت خارجی کشور است و می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات کشور، افزایش درآمدهای پایدار ارزی و نیز دسترسی به بازارهای بزرگتر برای تولید کنندگان ایرانی را در پی داشته باشد.

آسیای میانه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها در حوزه تجارت خارجی است

پروین صالحی مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه، در خصوص سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ازبکستان اظهار کرد: این سفر در پی دعوت همتای ازبکستانی از آقای قالیباف انجام شده است.

وی در ادامه گفت: دیدار با رئیس جمهور ازبکستان، رؤسای مجلس سنا و مجلس نمایندگان ازبکستان و همچنین نشستی با بخشی از تجار فعال، از برنامه‌های این هیأت ایرانی در سفر به ازبکستان است و همچنین امیدواریم روابط پارلمانی خود را با این کشور توسعه دهیم که بدون شک در روابط بین ملت‌ها و دولت‌های دو کشور تأثیر خواهد داشت.

صالحی مبارکه با بیان اینکه این سفر نشان‌دهنده اهمیت ارتقای روابط پارلمانی با کشورهای حوزه آسیای میانه است، گفت: آسیای میانه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مغفول در حوزه تجارت خارجی کشور است و به دلیل اشتراکات کشورها و نیز فعالیت سازمان‌های همکاری‌های شانگهای و اکو در آن و نیز استفاده از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی، می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات کشور، افزایش درآمدهای پایدار ارزی و نیز دسترسی به بازارهای بزرگتر برای تولیدکنندگان ایرانی در پی داشته باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین با توجه به پیشینه فرهنگی دو کشور، بازدید از برخی ظرفیت‌های فرهنگی ازبکستان برای ارتقاء روابط فرهنگی از جمله برنامه‌های رئیس مجلس و هیأت همراه در ازبکستان است.

وی با بیان اینکه ازبکستان یکی از کشورهای مؤثر در سازمان همکاری شانگهای است و با توجه به عضویت ایران در این سازمان، این سفر فرصت مثبت برای توسعه روابط بین دو کشور خواهد بود، گفت: ایران و ازبکستان اشتراکات فرهنگی و منطقه‌ای زیادی دارند، اما تاکنون در توسعه روابط به خصوص تسهیل روابط تجاری دچار کاستی‌هایی بوده‌اند و امیدوارم این سفر ‌و استفاده از قدرت دیپلماسی پارلمانی بتواند باعث ارتقای روابط دو کشور در حوزه های مختلف شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول