اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن به تشکیلات خودگردان چه خواهد داد؟

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی عازم غرب آسیا شده که یکی از مقام‌های آمریکایی می‌گوید قرار است بسته‌ای از گام‌ها برای تقویت تشکیلات خودگردان را اعلام کند.

بایدن به تشکیلات خودگردان چه خواهد داد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در آستانه سفر آتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به فلسطین اشغالی، به نقل از یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی گزارش کرد که بایدن در کنار «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در صدد است بسته‌ای از گام‌هایی را برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کند.

این مقام آمریکایی می‌گوید در میان ژست‌های انساندوستانه آمریکا در قبال فلسطینیان مربوط به اقتصاد فلسطینیان می‌شود که رام‌الله مدت‌ها است درخواست آن را مطرح کرده است اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

بر اساس این گزارش،‌ جو بایدن سه شنبه شب در حالی واشنگتن را به مقصد غرب آسیا ترک کرد که گمانه زنی‌هایی بین صهیونیست‌ها ترویج یافته است مبنی بر این که او پیشرفتی در روابط بین تل‌آویو و یکی از برجسته‌ترین کشورهای مسلمان منطقه ایجاد خواهد کرد.

جروزالم‌پست درباره اهداف این دیدار نوشت، قرار بود بایدن بعدازظهر امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در فرودگاه بن گوریون به زمین بنشیند. وی در آن‌جا سفر چهار روزه خود را به سرزمین اشغالی، کرانه باختری و عربستان سعودی با هدف تحکیم بیشتر روابط دوجانبه با اورشلیم آغاز خواهد کرد و به فلسطینی ها اطمینان می‌دهد که همچنان فعالانه به راه حل دو کشور متعهد است و ریاض را به افزایش تولید نفت تشویق می‌کند و قصد دارد در خصوص موضوع ایران با شرکای منطقه‌ای خود همکاری کند.

روز سه‌شنبه یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی بدون ارائه جزئیات قبل از ورود بایدن به خبرنگاران گفت که به زودی اطلاعیه‌ای درباره «تحقق فوری» روند عادی‌سازی بین تل‌آویو و عربستان سعودی منتشر خواهد شد.

با این حال، مقامات دولت بایدن بسیار محتاطانه‌تر عمل کرده‌اند و گفته‌اند که روابط رژیم صهیونیستی و عربستان در دستور کار سفر بایدن به منطقه قرار دارد اما تأکید دارند که عادی‌سازی روابط یک «فرآیند طولانی» خواهد بود.

یکی از دیپلمات‌ها امور غرب آسیا هفته گذشته به روزنامه تایمز اسرائیل گفت که واشنگتن در میانه مذاکرت میانجیگری خود برای انتقال یک جفت از جزایر دریای سرخ از مصر به عربستان سعودی در حقیقت ریاض را در توافقی قرار می‌دهد تا گام‌های کوچکی در جهت برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با تل‌آویو بردارد.

بایدن در ساعت 11:30 صبح جمعه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیت لحم دیدار خواهد کرد و در آنجا احتمالاً با سؤالات سختی در رابطه با اعلام هفته گذشته ایالات متحده مبنی بر این که رژیم صهیونیستی به طور عمدی «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره را در درگیری‌هایی کشته شده است، مواجه خواهد شد. در 11 مه در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به جنین خبرنگار الجزیره با ضربه گلوله مأموران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

از یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی گزارش کرد که بایدن در کنار «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در صدد است بسته‌ای از گام‌هایی را برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کند و این مقام آمریکایی می‌گوید در میان ژست‌های انساندوستانه آمریکا در قبال فلسطینیان مربوط به اقتصاد فلسطینیان می‌شود که رام‌الله مدت‌ها است درخواست آن را مطرح کرده است اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

پرواز به ریاض، بایدن را به اولین رئیس جمهور آمریکا تبدیل کند که مستقیماً از تل‌آویو به عربستان سعودی پرواز می‌کند. دونالد ترامپ در سال 2017 در جهت مخالف پرواز کرد.

بایدن در آن جا در نشست منطقه‌ای موسوم به شورای همکاری خلیج فارس بعلاوه سه با اعضای شورای همکاری خلیج فارس بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به همراه مصر، اردن و عراق شرکت خواهد کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت که بایدن در این اجلاس «بیانیه مهمی» درباره چشم انداز خود برای منطقه خاورمیانه ارائه خواهد کرد.

بایدن در حالی به ریاض سفر می‌کند که همچنان موجی از انتقادات از دولت بایدن برای نادیده گرفتن اتهامات حقوق بشری عربستان سعودی درباره جنگ یمن و قتل «جمال خاشقچی» منتقد سعودی روزنامه واشنگتن‌پست وجود دارد اما با این حال بایدن قصد دارد، در این شرایط مسئله عرضه تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی را آزاد کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول