اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

چگونه شیعه شدیم؟| کاشانی: تشیع نسخه اصیل اسلام است بدون یک کلمه اضافه یا کم

حامد کاشانی گفت: تشیع نسخه اصیل اسلام است، نه یک کلمه اضافه دارد و نه یک کلمه کم دارد بلکه عده‌ای برای ایمان آوردن از پیامبر (ص) معجزه می‌خواستند اما امیرالمؤمنین (ع) معجزه نمی‌خواست زیرا حقیقت پیامبر (ص) را دیده بود.

چگونه شیعه شدیم؟| کاشانی: تشیع نسخه اصیل اسلام است بدون یک کلمه اضافه یا کم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، دوره دوم سلسله جلسات اعتقادی «چگونه شیعه شدیم» از ۱۹ تیرماه به مدت ۸ شب در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی ویژه نوجوانان دوازده تا هفده ساله برگزار می‌شود.

تشیع نسخه اصیل اسلام است بدون یک کلمه اضافه یا کم

حجت‌الاسلام حامد کاشانی در جلسه دوم این دوره اظهار داشت: این جلسه بناست هیأت باشد با مخاطبین نوجوانان که امید دارم خادمان و بانیان جلسه از نوجوانان باشد و ادامه داشته باشد. تشیع نسخه اصیل اسلام است، نه یک کلمه اضافه دارد و نه یک کلمه کم دارد بلکه عده‌ای برای ایمان آوردن از پیامبر (ص) معجزه می‌خواستند اما امیرالمؤمنین (ع) معجزه نمی‌خواست زیرا حقیقت پیامبر را دیده بودند. حضرت خدیجه (س) نیز این چنین بود که از پیامبر خواستگاری کرد. ابوطالب، سلمان، فاطمه بنت اسد هم می‌دیدند.

وی افزود: در عربستان پیش از اسلام همه‌ چیز برعهده قبایل بود و هویت هر فردی به قبیله‌اش بود. میان قبایل رقابت وجود داشت. در آن دوران ابوطالب با اینکه خیلی هم ثروتمند نبود اما اگر زمانی سفره می‌انداخت دیگران در آن روز غذا نمی‌دادند و این به دلیل بزرگی او بود. امیرالمومنین(ع) فرزند چنین پدری هم بود.

چرا رؤسای قبایل با پیامبر (ص) مخالفت می‌کردند؟

کاشانی با اشاره به اینکه بعد از بعثت پیامبر (ص)، بیچاره‌ها، محرومان، برده‌ها، افرادی که عضو قبیله خاصی نبودند، به ایشان ایمان آوردند، گفت: پیامبر (ص) فرمود نباید مال یتیم بخورید و همه افراد باهم یکسان هستند. این به نفع این اقشار بود و ایمان آوردند. پیامبر (ص) ۱۵ سال از نبوتش گذشت اما عده کمی به ایشان آوردند و رئیسان قبایل به ایشان رغبتی نداشتند زیرا ایشان می‌فرمود: رئیس قبیله با یک برده فرقی ندارد مگر از نظر تقوا. روسای قبایل این را نمی‌پسندیدند.

این سخنرانی مذهبی با طرح این سوال که وقتی ماجرای سقیفه پیش آمد عمر به ابن عباس گفت ما خلافت و وصایت علی(ع) را قبول نداریم زیرا او از بنی‌هاشم است. پیامبر هم از این قوم بود و اگر جانشین هم از این قبیله باشد دیگر قابل رقابت نخواهد بود، گفت: قبیله‌گرایی بد است زیرا اگر قبیله‌گرا باشیم حق و باطل برای ما اهمیتی ندارد. اسلام آمد تا این رویه را حذف کند. از این نقطه ضعف ابوطالب به نفع اسلام استفاده کرد و با سران کسانی که پیمان بسته بودند صحبت کرد تا در دوران تحریم ایشان را کمک کنند.

ابوطالب هیچگاه نماز نخواند

وی افزود: ابوطالب هیچگاه نماز نخواند زیرا اگر مشخص می‌شد که او مسلمان است دیگر کسی حرف او را برای حمایت از پیامبر نمی‌پذیرفت.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

 

 

پاسخ کاشانی به سؤالی با مضمون « آیا جناب ابوطالب سلام الله علیه اصلاً نماز نخواندند؟» اینجا بشنوید:

 

پاسخ این سخنران به سؤالی با مضمون «ارادت انبیاء گذشته به امیرالمؤمنین صلوات الله علیه» را اینجا بشنوید:

 

پاسخ کاشانی به سؤال دیگری با مضمون «پیامبر یا ائمه علیهم السلام چه زمانی لیاقت پیامبری یا امامت را پیدا کردند؟» اینجا بشنوید:

 

پاسخ به سؤالی با «منظور از امیرالمؤمنین بین مذاهب اسلامی» را اینجا بشنوید:

 

پاسخ به سؤال «وظیفه ما در برابر توهین به مقدّسات چیست؟» اینجا بشنوید:

 

این برنامه از ۱۹ تیرماه مصادف با شام عید قربان از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ به مدت ۸ شب تا شب عید غدیر در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی‌پور برگزار می‌شود.

نتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول