اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

«کمیته امداد» هیچ خدمت قضایی را برزمین نگذارد

دادستان کل کشور از مجموعه امداد خواست که هیچ خدمت قضایی را برزمین نگذارند و از دادستان ها موارد را بخواهند تا موضوعات پیگیری و اجرا شود.

«کمیته  امداد» هیچ خدمت قضایی را برزمین نگذارد

به گزارش خبرنگار گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در همایش حمایت حقوقی عدالت محور، کرامت مدار و توانمندساز که با حضور سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن همایش فجر این نهاد صبح امروز برگزار شد، با اشاره به فرایند خدمت رسانی مجموعه امداد، اظهار کرد: در این بخش نباید تفاوتی بین شیعه و سنی قرار بگیرد و قطعا این موضوع مورد توجه کمیته امداد قرار دارد و همه هموطنان از جمله مسیحی، زرتشتی جزو کسانی باید باشند که مشمول خدمات کمیته امداد قرار بگیرند و به همان دیده ای که به مسلمانان مسجدی و متدین نگاه می شود باید به این افراد نیز توجه شود.

وی با تاکید براینکه ما در دستگاه قضایی تکلیف داریم که به تمام آحاد جامعه ارائه کنیم، تصریح کرد: البته در همین فرایند هم طبقه بندی وجود دارد به عنوان مثال برخی متمول و آشنا به موضوعات حقوقی هستند و به تبع آنها حق خود را دنبال می کنند و چنانچه در این فرآیند کسی یا فردی دنبال احقاق حقوق خود نباشد به هرحال این موضوع شخصی است و به وی برمی گردد.

دادستان کل کشور ادامه داد: بخش دیگری نیز مربوط به افرادی که معلومات حقوقی ندارند و به تبع باید به این افراد توجه ویژه تری شود تا حقوق آنها احقاق شود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه کمیته امداد یک ظرفیت قابل توجهی را دارد، تصریح کرد: حتما در این بخش مجموعه مرتبط با حوزه قضایی امداد چارچوبهایی را مشخص کرده است و ما نیز در دستگاه قضایی حتما وظیفه خود می دانیم که در چارچوب مشخص شده خدمت رسانی به جامعه هدف امداد را داشته باشیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با گفتن من و شنیدن شما گره ای باز نخواهد شد، گفت: باید حتما این مسئله در مرحله عمل قرار بگیرد و بتوانیم در یک تعامل دو طرفه حرفهایمان را به مرحله اجرا برسانیم.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: قطعا مجموعه مرتبط بخش قضایی امداد سازوکاری را برای این مسئله تدارک دیده که اگر این چنین باشد باید آن را تقویت کند و درصورتی که سازوکاری ندارد بایستی سازوکار جامعی را تعبیه کند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه دادستانی نیز در این بخش ظرفیت قابل توجهی را دارد و در دو جهت می تواند این مسئله را پیگیری کند، گفت: ما می‌توانیم دادستانی‌های سراسر کشور را به خط کنیم و از طریق دستورالعمل و بخشنامه این موضوع را تاکید کنیم. منتها شما نیز باید نیازمندی ها را به ما منتقل کنید و در جاهایی که دادستانی نداریم قطعا دادسراها را فعال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه امداد باید موضوعات قضایی را از دادستان ها بخواهد و مطالبه داشته باشد، گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت حقوق عامه و در دادستانی نیز اداره کلی تحت عنوان اداره سرپرستی تعریف شده است مربوط می شود به ایتام و کسانی که فاقد ولی هستند چون این موارد از طریق این اداره سرپرستی پیگیری و دنبال می شود.

دادستان کل کشور در پایان از مجموعه امداد خواست که هیچ خدمت قضایی را برزمین نگذارند و از دادستان ها این موارد را بخواهند تا موضوعات پیگیری و اجرا شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول