اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه یکی از قطب های کشاورزی کشور است/ پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی، گلخانه و ‌مجتمع های دامپروری ضعیف است، گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان در نظر گرفته شده است.

کرمانشاه یکی از قطب های کشاورزی کشور است/ پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به کرمانشاه و در حاشیه بازدید از گاوداری دو هزار راسی کاوات شهرستان روانسر در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت ذخایر کالاهای استراتژیک در کشور، اظهار کرد: در حوزه کالاهای اساسی ذخایر کشور مطلوب است و دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی مردم نداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت خرید تضمینی گندم در کشور، افزود: هم اکنون خرید تضمینی گندم در کشور از مرز پنج میلیون تن عبور کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم خرید تضمینی گندم در کشور در پایان فصل برداشت محصول به مرز ۶ میلیون تُن برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندمکار کشور پرداخت شده است، گفت: تلاش می‌کنیم بقیه مطالبات گندمکاران را هم در اسرع وقت پرداخت کنیم.

ساداتی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه خشکسالی بیشترین اثر را در بخش کشاورزی گذاشته، تأکید کرد: بخاطر تغییر اقلیم رخ داده در کشور کشاورزان آسیب زیادی دیده‌اند که باید با توسعه سیستم‌های آبیاری نوین میزان خسارت‌های وارده بر اثر خشکسالی در بخش کشاورزی را کاهش دهیم.

ساداتی‌نژاد در ادامه از کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور یاد کرد و افزود: حدود سه هزار میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی و دامپروری استان در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: همچنین ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی، گلخانه و ‌مجتمع‌های دامپروری ضعیف است، گفت: امیدواریم با اختصاصی این تسهیلات شاهد توسعه این بخش ها در استان باشیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول