اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۱۱۷ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی خراسان‌شمالی قرار دارند

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: در استان خراسان‌شمالی ۱۱۷ هزار و ۱۶۹ نفر تحت پوشش این سازمان هستند که شامل ۴۲ هزار و ۲۶۸ خانوار می‌شوند.

۱۱۷ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی خراسان‌شمالی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پیش از ظهر امروز محسن توحیدی مقدم، مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در استان خراسان‌شمالی ۱۱۷ هزار و ۱۶۹ نفر تحت پوشش این سازمان هستند که شامل ۴۲ هزار و ۲۶۸ خانوار می‌شوند.

وی گفت: از تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی خراسان‌شمالی تعداد ۲۲ هزار و ۹۱۵ نفر مستمری بگیر و مابقی به نوعی خدمات غیرمستمری در بخش های مختلف دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی با بیان اینکه در استان خراسان‌شمالی ۱۴ مرکز نگه‌داری ایتام از شیرخوار تا ۱۸ سال در مراکز شهرستان‌ها به این افراد خدمات می‌دهند، افزود: به صورت شبانه روزی ۲۲۱ نفر مقیم این مراکز هستند.

این مقام مسئول همچنین از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این ۲۳ مرکز شبانه روزی نگه داری معلولان ذهنی جسمی، روانی و سالمندان با ۷۴۰ نفر مقیم در این مراکز و ۲۱ مرکز روزانه خدمات توان بخشی با ارائه خدمات به صورت روزانه به تعداد ۶۵۰ نفر فعال هستند.

وی یادآور شد: بهزیستی خراسان‌شمالی تعداد ۵۲۶ دانشجو، ۱۶۱ کودک دوقلو و به بالا، ۹۶۰ کودک شبه خانواده و یک هزار و ۳۵ دانش آموز معلول تحت پوشش این سازمان نیز دارد که خدمات دریافت می‌کنند.

توحیدی مقدم گفت: به طور کلی ۳۵۲ مرکز خیریه، انجمن مرکز غیردولتی در سطح استان خراسان‌شمالی خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در موضوع پیشگیری از اعتیاد ۱۵ مرکز اقامتی میان خدمت، ۷۰ مرکز سرپایی، چهار مرکز گذری و یک مرکز ماده ۱۶ که معتادان متجاهر بستری می‌شوند، فعالیت دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته برای ۹۱۶ نفر از گروه‌های هدف تحت پوشش این نهاد حمایتی اشتغال با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات و دو میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان از محل بیمه پردازی تخصیص پیدا کرده و تعداد ۸۸۶ خانوار از خدمات مسکن شامل ساخت، ودیعه و تعمیر استفاده کردند.

وی افزود: باتوجه به اینکه سال جاری باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است، پیش بینی و برنامه ریزی ایجاد اشتغال یک هزار و ۵۱۴ نفر در استان شده که براین این موضوع از محل تبصره ۱۶، مبلغ ۱۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول همچنین افتتاح خانه حمایتی معلولان ذهنی در شیروان و بجنورد، افتتاح ۶۴ واحد مسکونی، افتتاح غربالگری شنوایی سنجی در مانه و سملقان و برگزاری میزخدمت در جایگاه نماز جمعه را بخشی از برنامه‌های ویژه هفته بهزیستی در خراسان‌شمالی عنوان کرد.

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه در ایام کرونا سازمان بهزیستی خدمات شبانه روزی و روزانه تعطیل نبوده است، ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در این ایام باتوجه به حساسیت ایجاد شده در جامعه، خدمات بهداشتی به صورت مستمر اجرایی می‌شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی اضافه کرد: براساس آمار ثبت شده در سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۵۶۰ نفر به افراد تحت پوشش بهزیستی خراسان‌شمالی اضافه شدند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول