اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تورم در قزاقستان رکورد زد

نرخ تورم در قزاقستان طی سال جاری میلادی به رقم 14.5 درصد رسید که بالاتر از سطح تورم در سال 2015 است.

تورم در قزاقستان رکورد زد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در نشست هئیت دولت کشورش گفت که نرخ تورم طی سال جاری میلادی به رقم 14.5 درصد رسید که بالاتر از سطح تورم در سال 2015 است.

قبلا بانک ملی قزاقستان نرخ تورم تا پایان سال 2022 را بین 13 تا 15 درصد پیش بینی کرده بود.

«گالیمژان پیرمتوف» رئیس این بانک در نشست هیئت دولت قزاقستان خاطرنشان کرد که با توجه به وضعیت واقعی، نرخ تورم حداقل تا سال 2023 کاهش نخواهد یافت.

رئیس جمهور قزاقستان گفت: قزاقستان علیرغم چالش‌های پیچیده ژئوپلیتیکی به صورت پویا در حال توسعه قرار دارد که این را نتایج 6 ماه اول سال جاری میلادی تایید می‌کند. اقتصاد 3.4 درصد رشد کرد، در حالی که بخش واقعی 4.1 درصد افزایش یافت. به ویژه پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه صنایع تبدیلی به دست آمده است.

تاکایف از اعضای دولت و مقامات محلی خواست بر تعدادی از موضوعات به صورت خاص توجه نشان دهند.

وی به طور مشخص بر ضرورت تثبیت تورم و قیمت مواد غذایی، افزایش درآمد شهروندان و توسعه سرمایه انسانی، بهبود سیاست پولی و مالی، حمایت از بخش واقعی اقتصاد، تامین امنیت انرژی و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای تاکید کرد.

رئیس جمهور قزاقستان با تعیین تعدادی از اهداف مشخص در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی، سطح عملکرد دولت طی نیم سال 2022 را «متوسط» ارزیابی کرد و از وزرا، استانداران، شهرداران و رؤسای ادارات و شرکت‌های ملی خواست تا سرعت فعالیتشان را به حداکثر برسانند و از روش‌ها و ایده‌های نو استفاده کنند.

وی در این نشست «باخیت سلطانوف» معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی، «ایربال قاراشوکی اف» وزیر کشاورزی، «سریکالی بریکشوف» وزیر اکولوژی، زمین شناسی و منابع طبیعی و «بغداد موسین» وزیر توسعه دیجیتال این کشور را به خاطر کوتاهی در اجرای وظایف و مسئولیت‌های خود توبیخ کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول