اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مایک پامپئو: سیاست بایدن برای خاورمیانه بد است

وزیر خارجه سابق آمریکا از سیاست‌های رئیس‌جمهور فعلی این کشور در منطقه غرب آسیا انتقاد کرد و آن را برای امنیت آمریکا «بد» توصیف کرد.

مایک پامپئو: سیاست بایدن برای خاورمیانه بد است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا امروز پنجشنبه از سیاست‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد.

او در توییتر نوشت: «به عنوان وزیر خارجه آمریکا من این را روشن کردم که اسرائیل مهم‌ترین متحد ما در خاورمیانه است. رئیس‌جمهور بایدن با اسرائیل همانند یک دشمن و نه یک دوست معتمد رفتار می‌کند. او در عوض، ایران را قدرتمند می‌کند. این برای صلح خاورمیانه و امنیت آمریکا بد است.»

مایک پامپئو یکی از طراحان سیاست موسوم به «فشار حداکثری» است که بعد از خروج آمریکا از برجام علیه ایران به اجرا گذاشته شد. او همچنین در راستای همین سیاست، یکی از کسانی بود که پیشنهاد انجام عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را مطرح کرد. 

دولت ترامپ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ بر اساس نظرات مشاورانی چون پامپئو، رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از مشاوران ترامپ به مشارکت آمریکا در این توافق مورد تأیید شورای امنیت خاتمه داد.

این سیاست اکنون به اذعان اکثر تحلیلگران بین‌المللی و همچنین مقام‌های دولت بایدن به شکست منجر شده است. فشار حداکثری قرار بود ایران را به حضور در میز مذاکرات برای گفت‌وگو بر سر توافقی جدید با محدودیت‌های بیشتر مجاب کند، حال آنکه در این هدف کاملاً شکست خورد و به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و بی‌اثر شدن تحریم‌ها منجر شد.

دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن» ادعا کرده قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند اما تا کنون از فرصت مذاکرات وین برای اجرای تعهداتش خودداری کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول