اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برخی از افزایش اجاره‌‌ها، برخلاف مصوبه سران قوا است/ ولایت؛ عامل وحدت جامعه و همبستگی مردم

امام‌جمعه بجنورد از افزایش اجاره‌بهای منازل گلایه کرد و گفت: تعدادی از صاحب‌خانه‌ها با تخطی از مصوبات سران قوا درباره اجاره‌بها، در برخی موارد اجاره‌ها را تا دو برابر بالا برده‌اند که به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

برخی از افزایش اجاره‌‌ها، برخلاف مصوبه سران قوا است/ ولایت؛ عامل وحدت جامعه و همبستگی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد،  امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک پیشاپیش عید غدیر، به تبیین اهمیت ویژه امامت در دیدگاه شیعه پرداخت و اظهار کرد: امامت از منظر شیعه جزء مباحث اعتقادی و ادامه مسئله نبوت محسوب می‌شود؛ به همین دلیل نیز در فرهنگ شیعی بحث امامت و ولایت همیشه ارزش و اهمیت ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: امام باقر (ع) در تعبیری می‌فرماید؛ اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار شده؛ اما بر هیچ چیزی به اندازه ولایت توجه و تأکید نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: ولایتی که پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز غدیر خطبه‌ای برای آن خواند مهم‌تر از چهار رکن دیگر است؛ زیرا چهار رکن دیگر جزء فروع دین هستند ولی ولایت جزء اصول اعتقادی شیعه محسوب می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اهمیت ولایت و غدیر به‌اندازه‌ای است که حق‌تعالی به پیامبر اکرم (ص) تأکید می‌کند اگر امامت و ولایت مولای متقیان علی (ع) را به گوش مردم نرسانی گویی رسالت خود را انجام نداده‌ای و زمانی هم که رسول گرامی اسلام (ص) این ابلاغ را انجام داد، آیه اکمال نازل شد که امروز دین تمام و کامل گردید و آخرین جزء آن که امامت و ولایت است، تبیین شد.

وی با بیان اینکه دین بی ولایت مرضی الهی نیست، اظهار کرد: امامت و ولایت نخ وحدت جامعه و عامل همبستگی آحاد مختلف مردم هستند و اگر امت اسلام، ولایت و امامت را آن‌گونه که بایدوشاید بپذیرد این مهم می‌تواند دودستگی و اختلاف را از بین برده و تفرقه‌ای که قدرت و انرژی جامعه اسلامی را از بین می‌برد را تبدیل به یکدلی و یکپارچگی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به اینکه در نظام اسلامی نیز امامین انقلاب عامل وحدت جامعه و همبستگی مردم هستند، افزود: اختلافات ابتدای انقلاب و درگیری‌های متعاقب آن می‌توانست نظام را نابود کند؛ اما این امام بود که عامل وحدت آحاد مردم شد؛ به‌گونه‌ای که هم فتنه‌های داخلی خنثی شد و هم جنگ هشت‌ساله با پیروزی به پایان رسید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم عامل وحدت بین قوا و همبستگی مردم هستند؛ به همین دلیل در مواقعی که اختلافات بین قوا شدید می‌شود می‌بینیم با ورود رهبری معظم مشکل حل می‌شود و یا در فتنه سال ۸۸ و سایر فتنه‌های خارجی و داخلی که گاهی می‌توانست یک کشور را ساقط کند، مقام معظم رهبری عامل وحدت شده و از اختلافات تهدیدکننده کلیت نظام جلوگیری کردند.

احیا و اجرای آموزه‌های دینی درگرو نعمت ولایت است

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: یکی دیگر از فواید ولایت و امامت، جایگاه قدسی آن است؛ زیرا در جامعه اسلامی رهبری به نحوی منصوب از جانب الهی است چراکه شرایط ولی‌فقیه را دین بیان می‌کند و اگر خبرگان یا مردم قصد دارند ولی‌فقیه را انتخاب کنند باید با همین شرایط تبیین شده از سوی دین، انتخاب کنند؛ ازاین‌رو اطاعت مردم از ولی‌فقیه اطاعتی اعتقادی و دینی و پاک و خالصانه است که می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: اگر ولایت باشد همه آموزه‌های دیگر دینی نیز در جامعه زنده می‌شود؛ اما اگر خدای‌ناکرده نعمت امامت و ولایت در جامعه نباشد سایر دستورات و آموزه‌های دینی نیز از بین می‌رود یا به محاق می‌رود.

وی تصریح کرد: امامت و ولایت از غدیر نشئت می‌گیرد؛ زیرا غدیر ریشه امامت و ولایت است و مسیر ائمه دوازده‌گانه و دوران غیبت کبری را مشخص می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: الآن هم این انقلاب و نظام در قصه غدیر خلاصه می‌شود؛ زیرا منشأ مشروعیت همه این موارد به غدیر بازمی‌گردد، غدیری که مشروعیت آن به خداوند بازمی‌گردد که فرمود: «یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیک مِنْ رَبِّک»

وی اظهار کرد: جامعه ما با امامت و ولایت می‌تواند اوج گرفته، رشد کند و برخوردار از وحدت و انسجام باشد تا بتوانیم سد محکمی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز ولادت امام علی النقی الهادی (ع) و امام موسی کاظم (ع) به تبیین نقش این ائمه همام در شبکه‌سازی منسجم شیعیان در قالب سازمان وکالت و مبارزه با خلفای جور پرداخت.

شورای نگهبان سد محکم حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی است

وی در ادامه با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان، به تبیین نقش و اهمیت این شورا پرداخت و گفت: نهاد شورای نگهبان در جمهوری اسلامی با پیش‌بینی و تدبیر امام (ره) ایجاد شد تا حافظ اسلامیت ارکان مختلف کشور و قوانین آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: شورای نگهبان درزمینهٔ بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی عامل به سخن امام راحل است که فرمود نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد؛ ازاین‌رو شورای نگهبان تلاش می‌کند با بررسی صلاحیت‌ها، افرادی به ریاست جمهوری و مجالس خبرگان و شورای اسلامی ورود کنند که حداقل صلاحیت‌ها را داشته باشند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان سد محکمی برای حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی است و در این مسیر نیز با مظلومیت، هجمه‌ها و توهین‌های مختلفی را متحمل می‌شود؛ اما در حفاظت و حراست از انقلاب و نظام پا پس نمی‌کشد.

گلایه امام‌جمعه بجنورد از افزایش اجاره‌بها برخلاف مصوبه سران قوا

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش اجاره‌بهای منازل گلایه کرد و گفت: تعدادی از صاحب‌خانه‌ها با تخطی از مصوبات سران قوا درباره اجاره‌بها، در برخی موارد اجاره‌ها را تا دو برابر بالا برده‌اند که به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری از موجران خواست تا رعایت حال مستأجران را داشته باشند و خطاب به آن‌ها گفت: اگر هوای برادران و خواهران ایمانی خود را داشته باشید یقین بدانید خدا هم در قیامت هوای شما را خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول