اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور آمریکایی: بایدن به سعودی‌ها کُرنِش می‌کند

«رند پال» عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از کُرنِش جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور در برابر عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد.

سناتور آمریکایی: بایدن به سعودی‌ها کُرنِش می‌کند

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری فارس، یک سناتور آمریکایی با اشاره به جنگ ائتلاف متجاوز سعودی در یمن و مواضع سعودی‌ها، سیاست رئیس‌جمهور این کشور در قبال عربستان سعودی را به باد انتقاد گرفت.

در ادامه واکنش‌های داخلی در آمریکا به سفر جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور به عربستان سعودی و دیدارهایش با سران سعودی، نماینده ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که بایدن در برابر سعودی‌ها کرنش می‌کند.

رند پال سناتور عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا که پیش از این بارها مواضع داخلی و خارجی عربستان سعودی را محکوم کرده بود، درباره سفر بایدن به عربستان سلسله توییت منتشر کرد.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در سلسله توییت خود به صراحت جنگ ائتلاف متجاوز سعودی در یمن را محکوم کرد، تلویحا به نقش داشتن ریاض در قتل «جمال خاشقچی» اشاره داشت و به افزایش بهای بنزین در آمریکا هم اشاره کرد.


سناتور رند پال

 

نماینده ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا نوشت: «عربستان سعودی حقوق اولیه بشر را نادیده می‌گیرد، بی‌گناهان را در یمن سلاخی می‌کند، مخالفان را به طرز وحشتناکی می‌کُشد، میلیون‌ها نفر را در آستانه قحطی قرار می‌دهد و دشمنان ما را حمایت و تقویت می‌کند».

این سناتور عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ادامه داد: «با این حال، بایدن به آنها (مقامات سعودی) کرنش می‌کند تا بحرانی را که خودش درست کرده، حل کند به جای اینکه بیاید سیاست‌هایش در خانه (داخل آمریکا) را تغییر دهد و مشکل تولید نفت در داخل را رفع کند».

رند پال که طی سال‌های اخیر بارها خواستار توقف فروش‌ تسلیحاتی آمریکا به عربستان سعودی شده است، در سلسله توییت خود درباره به راه افتادن قراردادهای تسلیحاتی جدید واشنگتن با ریاض هشدار داد.

این قانونگذار کنگره آمریکا ادعای بایدن درباره کمک عربستان سعودی به آمریکا در موضوعاتی از قبیل بالا بردن میزان تولید نفت در جهان را رد کرد و تلویحا با اشاره به محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی نوشت: «قرار است آنها (عربستان سعودی) از دل این چند فروش تسلیحاتی بدون مناقشه‌ای بدست بیاورند؟ این موضوع به قیمت جان چه تعداد بیشتری در یمن خواهد بود؟ همه اینها فقط به این دلیل است که به نظر برسد که او (محمد بن سلمان) دارد "کمک می‌کند"».

بعد از دیدارهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با مقامات سعودی در جریان سفر به جده، واشنگتن و عربستان سعودی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

طبق گزارش رسانه‌های سعودی، واشنگتن و ریاض ۱۸ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه انرژی، سرمایه‌گذاری، ارتباطات، فضا و سلامت امضا کردند.

دولت‌های واشنگتن و ریاض ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی، گفتند که آمریکا از عربستان سعودی حمایت نظامی می‌کند و این کشور عربی نیز متعهد به حفظ تعادل بازار جهانی نفت شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول