اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۶ شهرستان همدان در وضعیت زرد کرونایی

استاندار همدان با بیان اینکه ۶ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک الزامی است.

۶ شهرستان همدان در وضعیت زرد کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر اظهار کرد: طی گزارش‌ دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مربوطه، وارد پیک هفتم شیوع ویروس کرونا شده‌ایم.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک، فاصله اجتماعی در شرایط کنونی الزامی است گفت: با توجه به افزایش بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان، از مردم درخواست می‌شود دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی را با جدیت پیگیری و رعایت کنند. 

استاندار همدان تأکید کرد: ۶ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی اماکن سر بسته با ظرفیت ۷۰ درصد مجاز به فعالیت هستند.

وی گفت: در چند روز آینده عید غدیر خم و بازگشت حجاج را در پیش‌ رو داریم که ضرورت دارد شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت و حجاج نیز با غربالگری و انجام تست کنترل شوند. 

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: مردم از حضور در اجتماع غیر ضروری و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند تا بتوانیم از این پیک عبور کنیم.

وی گفت: ۱۷۴ بیمار مبتلا به کرونا تا پایان هفته گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند که این آمار در هفته قبل از آن ۱۲۸ نفر بود.

استاندار همدان افزود: آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان در هفته گذشته ۴.۱ درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس و بیمارستان‌ها ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر با باور پایان یافتن شیوع کرونا، شاهد کاهش چشمگیر استفاده از ماسک بودیم که به منظور توجه افراد به شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید مدیران پیشگام شده و به عنوان الگوی رعایت اصول بهداشتی عمل کنند.

قاسمی‌فرزاد بر ضرورت تزریق دُز سوم و چهارم واکسن به ویژه برای سالمندان و بیماران تاکید کرد و گفت: در شرایط و با توجه رنگ‌بندی کرونایی حاکم بر استان باید ۷۰ درصد ظرفیت اماکن تفریحی، ورزشی و فرهنگی، رستوران‌ها، سالن‌های پذیرایی و هتل‌ها به منظور پیشگیری از شیوع ویروس استفاده شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول