اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

۹۰ درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند/ بهره‌برداری از 2800 مسکن در هفته بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۰ درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند.

۹۰ درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند/ بهره‌برداری از 2800 مسکن در هفته بهزیستی

به گزارش خبرنگار گروه رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست با رسانه‌ها اظهار کرد: خبرنگاران انسان‌هایی آگاه هستند که با سلاح قلم در میدان آگاهی و اندیشه حضور دارند و قاصدانی امین هستند که از روی امانت نقدهایی منصفانه و کاستی ها را انتقال می دهند.

وی افزود: برخی از خبرنگاران با حضور در جبهه ها با دفاع از وطن در برابر جنایات دشمنان انقلاب و اسلام اخبار را مخابره کردند و در میان شما افراد دارای معلولیت هستند که در عرصه‌های متفاوت نام آور هستند و در کار خود موفق عمل کرده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به آغاز هفته گرامیداشت بهزیستی، ابراز کرد: این هفته با تجدید میثاق با شهدا و آرمان های امام آغاز شد و تلاش خواهیم کرد که بهترین حقایق و اخبار را به تمام آحاد جامعه برسانیم.

وی ادامه داد: حدود ۱۹هزار پرسنل در کشور در حال انجام کارهای سخت و زیان آور هستند؛ مددکاران خدمات خاصی را با اعتقاد خاص به افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهند که آمار این خدمت گیرندگان ۷ میلیون نفر هستند.

وی با اشاره به فعالیت کودکان کار در جامعه، عنوان کرد: باید بدانیم بخش زیادی از کودکان کار خیابانها اتباع هستند و جنگی که در یکی از کشورهای همسایه‌ صورت گرفته موجب شده تا بخشی از آن‌ها به کشور ما مهاجرت کنند، حدود ۹۰ درصد کودکان کا  از اتباع هستند و ما برای کودکان کار ایرانی برنامه‌ای داریم که فاز نخست آن آغاز شده و از شهرهایی که بیشترین کودکان را دارند آغاز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: ۳سال از پشت نوبتی‌های سازمان می گذرد که چرخه تخصصی سازمان را توانسته اند پشت سر بگذرانند و این ها تماما صفر شده است و توانسته اند مددجوی سازمان شوند. این آمار ۱۳۰ هزار خانوار نفر است.

وی افزود: مسکن به عنوان یکی از مسائل مهم است و مسکن رشد فزاینده ای داشته است و در هفته بهزیستی ۲۸۰۰ مسکن آماده افتتاح به بهره برداری می رسد.

قادری تاکید کرد: امروز با رونمایی از پیشخوان مجازی بهزیستی ثبت الکترونیکی تمام درخواست در حال انجام است و طی چندماه گذشته خدمات ارائه داده اند.

قادری با اشاره به آمار تحت پوشش بهزیستی، ابراز کرد: حدود ۲ میلیون و 670 هزار خانوار که ۷ میلیون هستند تحت پوشش سازمان قرار دارند و بخشی از برنامه‌ های سازمان در قالب تبصره ۱۴ و از منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای مددجویان عملیاتی می شود.

وی بر توانمند سازی جامعه هدف بهزیستی تاکید کرد و گفت:  این موضوع بسیار مهم است و نیازمند منابع بسیاری است که انشالله با راه اندازی دبیرخانه بهره وری برنامه های تحولی در سازمان را توسعه می دهیم.

قادری گفت: همچنین تلاش می‌کنیم تا پایان سال 1401 پشت نوبتی‌های جهیزیه سازمان بهزیستی را به صفر برسانیم.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با تاکید بر مساله مناسب سازی تاکید کرد: در همین راستا ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان اختصاص یافته است.

قادری ابراز کرد: نخستین هتل مناسب سازی ویژه معلولان در دو ماه آینده در هقته دولت در مشهد مقدس راه اندازی خواهد شد و این کار با همت خیرین صورت گرفته است.
وی با اشاره به حمایت‌های دولت درباره ارز ترجیحی، خاطرنشان کرد: این دولت بسته‌های حمایتی را پیش بینی کرده و درخصوص تاب آوری مراکزی که افزایش حقوق و دستمزد ره داشته اند حمایت هایی صورت گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به نقش حمایت از وسایل توانبخشی‌های افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: قوانینی مبنی بر تعویض ۵سال یکبار ویلچر از سوی افراد دارای معلولان وجود دارد که مباحثی را آغاز کردیم که این میزان به ۳سال تغییر یاید. شرکت های دانش بینان باید به سمت بومی سازی و صنعتی سازی این ابزارها بروند و وای به حال بنده که در کشور فردی وجود داشته باشد که به خاطر نبود ویلچر نتواند راه برود.

وی درباره ثبت نام نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: آب اد متقاضی مسکن فعلا می تواند بدون آورده ثبت نام کنند، میزان آورده بعدا مشخص می شود اما جاماندگان مسکن می توانند فرآیند ثبت نام را تکمیل کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر مشخص نبودن تشکیل فراکسیون افراد دارای معلولیت از سوی نمایندگان مجلس، عنوان کرد: این فراکسیون تشکیل شده و جلساتی را داشته ایم و قرار است پیگیری‌ها به زودی صورت بگیرد.

وی  درباره بیمه شدن زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: امسال ۲هزار زن سرپرست خانوار که ۱۰ تا ۱۲ یال بیمه پرداز بوده اند در دستور کار قرار گرفته است صورت گرفته است و موضوع حمایت از مادران و بانوانی که افراد دارای معلولیت در خانواده دارند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول