اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لزوم فنی عمل کردن در تربیت اخلاقی و فرهنگی کودکان

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در مهدها و مقاطع بالاتر باید خیلی از جهت تربیت اخلاقی و فرهنگی کودک فنی عمل شود.

لزوم فنی عمل کردن در تربیت اخلاقی و فرهنگی کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با کارکنان بهزیستی استان، اظهار داشت: کار بهزیستی بسیار متنبه است و به تعبیری از نوزاد تا کهنسال را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از مسؤولیت‌ها صحنه میدانی با صحنه وجدانی آن همسو نیست، تصریح کرد: صحنه وجدانی جنبه احساسی دارد که در برخی از مشاغل وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: در مواردی ممکن است شغل قاضی ایجاب به احکامی کند که احکام عادلانه است و از جنبه احساسی در میدان همسو نیست.

عبادی با بیان اینکه مجرمی که جنایتی کرده باید تنبیه شود و جنبه احساسی ندارد، ادامه داد: ویژگی کار کارکنان بهزیستی این است که پذیرش بعد احساسی، وجدانی و میدانی آن همسو است چراکه خدا انسان را آفریده و ترحم را نیز برایش آفریده و این فطرت او است.

وی با بیان اینکه انسان سالم از نظر روحی تمایل دارد به ضعیف کمک کند، افزود: کار شما کاری است که در میدانش و در وجدانش با هم همسو است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به کارکنان بهزیستی گفت: خداوند به شما شغلی داده که احساس فطری را هر روز در کمک به کودک، کهنسال، مریض و معلول اشباع می‌کنید و این توفیق شما است.

عبادی با بیان اینکه در زمان ما شرایط شهرنشینی، آپارتمان‌نشینی و شغل‌های اداری طوری شده که فرصت‌های قدیم را مردم ندارند، تصریح کرد: در گذشته مریضشان که در خانه بود با عاطفه به آن‌ها رسیدگی می کردند و اکنون این شرایط گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امروز فرزند مادرش را رها می‌کند و حوصله پرستاری مریض خود را ندارد، یادآور شد: در وجدان خودش رنج می‌برد یا هم وجدانش آسیب‌دیده و بی‌تفاوت شده و بی‌دردی بدتر از درد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به کارکنان بهزیستی گفت: شما می‌توانید خدمت به ضعیف‌ترین نوع انسان را داشته باشید.

عبادی با بیان اینکه نیکی آثار وضعی دارد، یادآور شد: نوزاد انسان تنها یک تغذیه بدنی ندارد و فردا می‌خواهد انسان شود و تبعاً همان طوری که فرزند فرهنگش را از پدر و مادر یاد می‌گیرد، جنبه‌های تربیتی و رشد معنوی هم به عهده شما قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر در کنار خدمات به آینده به افکار، اندیشه و اخلاق کودک آسیب وارد کنید، مسؤول هستید، خاطرنشان کرد: در مهدها و مقاطع بالاتر باید خیلی از جهت تربیت اخلاقی و فرهنگی کودک فنی عمل شود ولی کار بهزیستی پراهمیت‌تر است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول