اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| درس «فضای مجازی» برای نوجوانان ایجاد شود

برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس درخواست دارند که درسی با عنوان فضای مجازی برای نوجوانان ایجاد شود.

فارس من| درس «فضای مجازی» برای نوجوانان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من در خواست دارند که درسی با عنوان فضای مجازی برای نوجوانان ایجاد شود.

این مخاطبان نوشتند: «اگر یادتان باشد برای دهه شصتی‌ها در دوران تحصیل و در زمان جنگ، درسی به نام آمادگی دفاعی وجود داشت. کتاب هم داشت. الان در جنگ نرم و فراگیر شدن فضای مجازی، باید چنین کتابی تألیف شود و به صورت رسمی هر دانش‌آموزی آن را بخواند و امتحان بدهد.

یک درس جدید برای نوجوان‌ها در سال ششم قرار بدهید که در آن درباره فضای مجازی، ماهیت آن، ترفندهای شایعه‌پراکنی و تبلیغ در آن، مدیران آن، پشت پرده شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های سیاسی دولت‌ها از طریق فضای مجازی، ترفندهای پلید دشمنان از طریق فضای مجازی، حتی تأثیرات دیدن فیلم و عکس‌های نامتعارف بر جسم و روح و کلا و مباحثی از این دست برای دانش‌آموزان کاملا شرح داده شود.

این فرصتی است تا مفاهیم تربیتی مثبت و مهمی به بهانه هجوم فضای مجازی بطور ملموس به دانش آموزان معرفی شود. مثلا مفهوم تمرکز در برابر پریشانی، مدیریت زمان در مقابل هدر دادن زمان، عفیفانه زندگی کردن در برابر رها گذاشتن چشم و گوش، روحیه تحقیق در برابر روحیه تقلید کورکورانه و تمام مهارت‌هایی که باید یک نوجوان در مواجهه با فضای مجازی داشته باشد.

این کار دیر هم شده است خصوصاً بعد از آموزش غیرحضوری و هجوم بچه‌ها به موبایل باید بدون پرده در کتابی کاملا جذاب و گویا نشان داده شود که چگونه اذهان ملت‌ها را می‌خواهند با فضای مجازی تسخیر کنند».

یکی از امضاکنندگان این سوژه به خبرنگار فارس گفت: زمانی که کرونا به کشور آمد، مدرسه فرزندان ما از شکل حضوری به فضای مجازی نقل مکان کرد و مجبور شدیم که برای آنها تلفن همراه تهیه کنیم و حالا که آموزش‌ها حضوری شده است، نمی‌توانیم آنها را از فضای مجازی دور کنیم.

وی ادامه داد: معتقدیم بچه‌ها باید در فضای مجازی آگاهی لازم را به دست آورند و این کار با آموزش رسمی، به طور کامل محقق می‌شود و درخواست داریم که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه تعجیل کند.

یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر کتاب سواد رسانه‌ای برای دانش‌آموزان پایه دهم پیش‌بینی شده است که این آموزش‌ها را ارائه می‌دهد.

خبرنگار فارس، این موضوع را از مسؤولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول