اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

کودکان فردا اسباب‌بازی‌های خود را به میدان ولیعصر بیاورند

دبیر پویش هدیه اسباب بازی گفت: در این پویش به دنبا آن هستیم که فرهنگ هدیه دادن بین همه مردم به‌خصوص کودکان، شکل گیرد و برای آن تا امروز شعر، ملودی، نماهنگ، پوستر، تیزر و در نهایت برگزاری یک جشن بزرگ را تدارک دیده‌ایم.

کودکان فردا اسباب‌بازی‌های خود را به میدان ولیعصر بیاورند

محمدجواد توسلی دبیر پویش هدیه اسباب بازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس در خصوص این پویش که به همت جمعی از هیأتی‌های کشور رقم خورده است، اظهار داشت: ایده اصلی پویش هدیه اسباب بازی به مناسبت عید غدیر و برای ترویج فرهنگ هدیه دادن بین همه مردم به‌خصوص کودکان، شکل گرفت و برای این مسئله طراحی‌های متعددی را تا امروز داشتیم از قبیل تولید شعر، ملودی، نماهنگ، پوستر، تیزر و در نهایت برگزاری یک جشن بزرگ خلاقانه که برای بچه‌ها‌ جذابیت ویژه داشته باشد.

استقبال از پویش اسباب بازی میان جامعه عمومی و نخبگانی

وی درخصوص چگونگی شکل‌گیری این ایده نیز عنوان کرد: ما همواره از بخشش حضرت علی (ع) و دستگیری‌اش از نیازمندان به بچه‌ها گفته‌ایم بی‌آن‌که شرایطی فراهم کنیم تا رفتار علی‌گونه را تجربه کنند. تلاش ما در پویش «هدیه اسباب‌بازی» برداشتن گامی در همین راستاست و جالب است که پویش در فضای مجازی و میان مردم مورد توجه قرار گرفته و اهالی فن، چهره‌ها و کارشناسان هم آن را اتفاقی نیک می‌دانند.

دبیر پویش هدیه اسباب بازی تأکید کرد: در شرایطی که بچه‌های ما از سوی فرهنگ غرب مدام با الگوهای متعدد روبه‌رو می‌شوند، ارائه الگو و طرز فکر به بچه‌ها با زبان و بیان خودشان اتفاق مهمی است که جای آن خالی است.

 

نماهنگ رضا هلالی و محمدحسین پویانفر برای پویش هدیه اسباب بازی

ارسال ۸ هزار نقاشی در پویش «عزیزم حسین»

توسلی در ادامه توضیح داد: ما در پویش‌های اخیر خود تصمیم گرفتیم در کنار تولیدات و پویش‌ها، یک کنشگری دینی یا اخلاقی را هم از بچه‌ها بخواهیم. در پویش «عزیزم حسین» از بچه‌ها خواستیم نقاشی حرم بکشند که در نهایت حدود ۸ هزار نقاشی برای ما ارسال شد. اینبار برای پویش «هدیه اسباب‌بازی» قرار شد بچه‌ها از اسباب‌بازی و عروسکی که دوستش دارند برای هدیه به دوستان محروم‌شان، کنش ایثارگرانه را تمرین کنند.

دبیر پویش هدیه اسباب بازی در ادامه با بیان اینکه عید بزرگ غدیر بهترین فرصت است تا والدین به بچه‌های خود، فرهنگ هدیه دادن و بخشش را بیاموزند، اظهار داشت: این حرکت باید توسط رسانه‌ها پوشش داده شود، چرا که نقطه قوت این جریان‌های معنوی، تقویت روحیه‌هاست و رسانه‌ها باید کمک کنند تا چنین کارهایی دیده شود.

اسباب‌بازی با قیمت پایین در روز جشن به فروش می‌رسد

وی در ادامه با بیان اینکه «ما حتی با اسباب‌بازی‌سازان داخلی نیز مذاکره کرده‌ایم تا عروسک‌ها را با پایین‌ترین قیمت ممکن در خیابان های اطراف میدان ولیعصر (عج) برای فروش بگذارند» ادامه داد: تدارک برپایی غرفه‌های متعدد اسباب بازی را دیده‌ایم تا اگر خانواده‌ای فرصت تهیه اسباب بازی را نداشت در مراسم به مشکلی برنخورد.

توسلی با بیان اینکه در پویش «هدیه اسباب بازی» همراهی خیلی خوبی از سوی بعضی از شرکت‌های تولید اسباب بازی را داشتیم، اظهارداشت: ما از دیگر مراکز تولیدی نیز درخواست داریم تا برای باشکوه‌تر شدن این اتفاق به ما دست یاری دهند و تسهیلات مناسبی را برای ارائه اسباب بازی در مراسم جشن بزرگ عیدغدیر برای خانواده‌ها و کودکان فراهم کنند.

عید غدیری متفاوت را شاهد خواهیم بود

وی در ادامه گفت: پیش بینی ما برای روز عید غدیر یک اتاق بزرگ است و اکنون در حال آماده‌سازی یک سازه بزرگ در میدان ولیعصر (عج) برای مهار سیل اسباب‌بازی‌های اهدایی هستیم.

توسلی در انتها تأکید کرد: امیدواریم شاهد ثبت یک تصویر خیره‌کننده و ماندگار باشیم و برای این اتفاق از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای نیز استفاده کردیم. تاکنون بازخوردهای خیلی خوبی را از سوی مردم تهران و همچنین سایر استان‌ها داشتیم و امیداواریم عید غدیر امسال تفاوت محسوسی با سال‌های قبل داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول