اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

خط ویژه| تأکید بر دستورالعمل افسر موساد از زبان نماینده اصلاح طلب/ نگرانی اینترنشنال سعودی و رسانه اتحاد ملت از مقابله با سقط‌جنین

خط تبلیغاتی و عملیات روانی درباره گره زدن همه امورات کشور به برجام، توسط افسر موساد در سال‌های اخیر توسط برخی رسانه‌های داخلی منتسب به جریان اصلاحات و همچنین رسانه‌های معاند دنبال می‌شود.

خط ویژه| تأکید بر دستورالعمل افسر موساد از زبان نماینده اصلاح طلب/ نگرانی اینترنشنال سعودی و رسانه اتحاد ملت از مقابله با سقط‌جنین

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

«حاکمیت یکدست» کلیدواژه مشترک اصلاح‌طلبان تندرو و براندازان

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «آذر منصوری» دبیر کل حزب اتحاد ملت و از بازداشتی‌های فتنه 88 نوشت: «با "چشم بر هم نزدنی " برای مردم یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم گذشت. از اصطلاح چشم بر هم نزدن برای مردم استفاده می‌کنم، چرا که با چشم خود شاهد رنج مردمی هستم که حال امروزشان از حال فردای‌شان بهتر است!... خلاصه کلام اینکه حال مردم ایران این روزها اصلاً خوب نیست. اولین و مهم‌ترین وظیفه حکمرانی که در پیوند مستقیم با امنیت ملی کشور است، بهتر کردن حال مردم است و این بیش و پیش از همه وظیفه دولت و نهادهای مسئول حکمرانی در کشور است. آن‌هم دولتی که با آمدنش یکدستی حاکمیت را برای بار دوم کامل کرد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «عمدتاً از دولت اول پس از انقلاب ۵۷ تا به امروز همه دولت‌ها هشت‌ساله بودند و یکی از دلایل دو دوره‌ای شدن آن‌ها، رضایت مردم از عملکرد چهار سال اول آن‌ها بوده است. دولت سیزدهم اما در بستر یک انتخابات غیررقابتی روی کار آمد و در یک‌سالگی خود باید به مردم گزارش بدهد که نمادها و نشانه‌های بهبودی اوضاع در سیاست خارجی و سیاست داخلی طی این‌یک سال چه بوده است؟».

«حاکمیت یکدست» کلیدواژه و به عبارتی اسم رمز میان جریان تندرو اصلاح‌طلب و جریان معاند و برانداز است. چندی پیش سایت ضد ایرانی بی‌بی‌سی فارسی در مطلبی نوشته بود: «در دوره‌هایی که اصلاح‌طلبان در دولت ایران روی کار بودند، شاهد حاکمیت دوگانه در ایران بوده‌ایم؛ اما با روی کار آمدن دولت رئیسی، یک چرخش آشکار صورت گرفته است و شاهد حاکمیت یکدست بوده‌ایم.»

ادعای جریان تندرو اصلاح‌طلب درباره «حاکمیت یکدست» و عصبانیت جریان برانداز از هم‌افزایی قوای سه‌گانه حاوی نکاتی است که در ادامه به‌اختصار به آن می‌پردازیم.

اولین نکته این است که جریان تندرو اصلاح‌طلب شدیداً به «توهم توطئه» دچار است. این یعنی وقتی جریان اصلاحات در انتخابات شکست خورد، پس یعنی حتماً تقلب شده است؛ و در نقطه مقابل اگر جریان اصلاحات در انتخابات پیروز هم شد، اختیارات محدود نمی‌گذارد که دولت اصلاح‌طلب کاری از پیش ببرد.

دومین نکته این است که اصلاح‌طلبان تندرو با ادعای حاکمیت یکدست، خود اعتراف می‌کنند که در مقاطعی که دولت را در اختیار داشتند و یا مقاطعی که مجلس را در اختیار داشته‌اند، با پرهیز از هم‌افزایی و پرداختن به حاشیه و جنجال، مطالبات مردم را به حاشیه برده و به‌گونه‌ای رفتار می‌کردند که دشمن از آن با عنوان «حاکمیت دوگانه» تعبیر می‌کرد.

و اما سومین و آخرین نکته این است که برخلاف ادعای اصلاح‌طلبان تندرو و جریان برانداز، اکنون شاهد حاکمیت یکدست نیستیم، بلکه شاهد هم‌افزایی قوای سه‌گانه در راستای پرهیز از حاشیه‌سازی و جنجال‌سازی و تمرکز بر رفع مشکلات مردم هستیم. وضعیتی که اصلاح‌طلبان هر وقت در قدرت بوده‌اند، در حصول آن سنگ اندازی و مانع‌تراشی می‌کردند.

 

تأکید بر دستورالعمل افسر موساد از زبان نماینده مجلس!

«مسعود پزشکیان» نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «شرایط اقتصادی روزبه‌روز در حال بدترشدن است چراکه با دنیا مشکلمان را حل نکرده‌ایم. این افراد یک روز می‌گفتند برجام را دور بیندازید و به فکر سفره مردم باشید؛ حالا که قدرت یکدست شده و جریان رقیب در کار نیست، بهتر است خودشان به این حرف‌ها جامه عمل بپوشانند و برجام را دور بیندازند و به سفره و معیشت مردم برسند. هرچند غیرممکن است بتوانند روابط بین‌المللی را حذف کنند و سفره مردم را سروسامان بدهند. اگر خودشان ادعا می‌کنند که می‌توانند بسم‌الله، پس چرا یک سال است همه اقلام و کالاها در حال گران‌شدن است؟ چرا دست روی دست گذاشته‌اند و کاری نمی‌کنند؟ چرا مشکل معیشت مردم را بدون وجود برجام حل نمی‌کنند تا آرامش را به سفره‌های مردم بازگردانند؟!»

 پزشکیان در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که «مذاکرات برجامی مدتی است که مسکوت مانده و برخی معتقدند برجام شکست خورده است. نظر شما چیست؟» می‌گوید: «درست به همین دلیل است که قیمت کالاها در حال افزایش است و بازار بدون نظارتی خاص شاهد رشد قیمت‌هاست. هر لحظه امکانات کاهش می‌یابد و بر مشکلات افزوده می‌شود. به نظر می‌رسد این حرف‌ها درست است.»

این نماینده مجلس مدعی شده است که تا برجام احیا نشود، خبری از بهبود شرایط اقتصادی نخواهد بود و مشکلات فعلی نیز به دلیل عدم احیای برجام است. متاسفانه این ادعا با دستورالعمل چندی پیش یکی از افسران موساد درباره برجام، شباهت بسیار زیادی دارد.

چندی پیش اطلاعات ویژه‌ای از یکی از خبرنگاران رویترز مستقر در پاریس به نام «جان آیریش» به شبکه‌های اجتماعی درز پیدا کرده که نشان می‌دهد وی جاسوس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) است. لنی (اسم مستعار افسر موساد) طی تماس‌های مکرر با جان (خبرنگار رویترز مستقر در پاریس) اطلاعاتی را علیه ایران ارسال می‌کند.

در یکی از گفت‌وگوها، لنی که سعی می‌کند اطلاعات خود را به‌صورت کنترل‌شده در اختیار جان قرار دهد، تأکید می‌کند: «جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده که چه با برجام و چه بدون برجام، توانایی رسیدن به سوخت ۲۰ درصد و بالاتر از آن را هم دارد و این نشان می‌دهد تحریم‌ها و تأثیر آن بر اقتصاد ایران، کارایی قبلی خود را از دست داده اما باید فضای رسانه‌های بین‌المللی به‌گونه‌ای باشد که نخبگان در ایران را به این تحلیل برساند که بدون برجام، اقتصاد ایران شکست خواهد خورد.» 

متاسفانه این خط تبلیغاتی و عملیات روانی مورد اشاره توسط افسر موساد در سالهای اخیر توسط برخی رسانه‌های داخلی منتسب به جریان اصلاحات و همچنین رسانه‌های معاند همواره دنبال شده است.

 

نگرانی اینترنشنال سعودی و رسانه اتحاد ملت از مقابله با سقط‌جنین در ایران

کانال تلگرامی امتداد- ارگان رسانه‌ای حزب اتحاد ملت (اعضای حزب منحله مشارکت)- در یادداشتی با عنوان «ما زنان بی اختیار» به قلم «ریحانه طباطبایی» از محکومان امنیتی و در حمایت از سقط‌جنین نوشت: «امروز صبح طبق معمول در حال گشت زنی در میان خبرها بودم تا چشمم خورد به این تیتر: "اجازه سقط‌جنین ناسالم از اختیارات پزشک سلب و با اجازه قاضی انجام خواهد شد!"...خبر در واقع بخشی از قانون جوانی جمعیت است که در آن در خصوص سقط‌جنین دستورالعمل‌هایی صادر شده است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «وقتی خبر را خواندم سریال ندیمه در مقابل چشمانم رژه رفت، زنانی دست و پا بسته که دیگر زن نبودند، ندیمه بودند، برده بودند. هیچ حق و اختیاری در خصوص چگونه زندگی کردن نداشتند، آن‌ها اجازه فکر کردن و تصمیم گرفتن نداشتند، مردان به جای آن‌ها فکر کرده و تصمیم می‌گرفتد و صلاح زندگی آن‌ها را تشخیص می‌دادند. حتی زنان طبقه اشراف نیز فرقی با ندیمه‌ها نداشتند، آن‌ها فقط این حق را داشتند که به ندیمه‌ها فرمان برانند و شاهد تجاوز همسرانشان به آن زنان برای فرزندآوری باشند. آن‌ها حق کتاب خواندن، حق رانندگی کردن و حق فکر کردن نداشتند. زنان تبدیل به ماشین‌های باروری شده بودند و وظیفه‌ای جز زایمان نداشت.»

 

این رسانه منتسب به جریان تندرو اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «قطعاً گفته می‌شود که در همه جای دنیا قوانینی در خصوص سقط‌جنین هست که حتماً هست، اما اینکه قانونی باشد تا تمام زنان باردار را ثبت کنند و اینکه از لحظه آگاهی به بارداری، زنان دیگر نه انسان‌های مستقل که ماشین‌های تولید مثل یک سیستم می‌شوند و باید آن‌ها را کنترل کرد تصویر خطرناک و دردناک است.»

جوانی جمعیت در ایران و مقابله با سقط‌جنین از جمله سرفصل‌های اصلی جریان معاند در عملیات روانی و هجمه رسانه‌ای است. برای نمونه چندی پیش سایت سعودی-انگلیسی «ایران اینترنشنال» در مطلبی نوشته بود: «آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از قانون افزایش جمعیت حکومت ایران که سقط‌جنین، عقیم‌سازی داوطلبانه و دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری را محدود می‌کند، ابراز نگرانی کرد.»

 

هجمه به دیپلماسی «تعامل با شرق» و بزک رویکرد خسارت بار غرب‌گرایی

پیگیری دیپلماسی اقتصادی فعال توسط دولت سیزدهم، جریان غربگرا در داخل و جریان ضدانقلاب و معاند در خارج از کشور را عصبی کرده است. تمرکز بر دیپلماسی منطقه‌ای بر محور اقتصاد، تعامل با شرق و پرهیز از چیدن همه تخم مرغ‌ها در سبد برجام، در کنار پیگیری جدی رویکرد خنثی سازی تحریم‌ها، هم چاقوی تحریم را کند کرده و هم دست ایران را در مذاکرات برجامی بازتر کرده است.
با اینحال بخشی از جریان تندرو اصلاح‌طلب در داخل برای تحت الشعاع قراردادن اقدامات مثبت دولت در سیاست خارجی، از یکسو خباثت‌های آمریکا و اروپا را بزک کرده و از سوی دیگر با تحریف و تقطیع و غرض ورزی به سیاه نمایی علیه دیپلماسی تعامل با شرق می‌پردازد.
در همین رابطه وب سایت خبرآنلاین در گزارشی با عنوان «یکه تازی سفیر روسیه در تهران ؛ دولت و وزارت خارحه کجایند؟» نوشت:«درحالی که روابط ایران و روسیه ، به دلایل مختلف با حساسیت خاصی از سوی افکارعمومی ، پیگیری و رصد می‌شود و برخی منتقدان ، به روا یا ناروا ، گسترش نفوذ روس‌ها به ویژه در حوزه دیپلماسی و برجام را مورد اعتراض‌های تند قرار داده‌اند، سفیر روسیه در تهران ، با دخالتی آشکار و اقدامات تحریک کننده و سخنان توهین آمیز خود ، بنزین بر آتش خشم ایرانیان منتقد می‌پاشد.»
در ادامه این مطلب آمده است: «ایرانی‌ها ضرب المثلی دارند که می‌گوید "اول جلو خانه خودت را جارو کن بعد خانه همسایه ". حالا حکایت دخالت‌های سفیر روسیه در امور داخلی ایران است که به امری عادی برای دولت رئیسی تبدیل شده است. هر از چندگاهی تصویر، نطق یا نوشته یا مصاحبه‌ای از حضرت جنابشان برای ملت ایران صادر شده و سکوت دیپلماتیک، فضای پاستور را در بر می‌گیرد تا مبادا، رنجش احتمالی روس‌ها، اتحاد راهبردی تهران _ واشنگتن را خدشه دار کند اما در این میان، تکلیف غرور ملی ایرانیان چیست؟»

 

ناگفته نماند که تمرکز اخیر رسانه‌های اصلاح‌طلب بر مسئله روسیه، بی دلیل با سفر آتی پوتین به تهران نیست. در سوی مقابل، رسانه‌های معاند نیز همین خط خبری را در پیش گرفته‌اند.

برای نمونه بی‌بی‌سی فارسی اخیراً در گزارشی با اشاره به سفر پوتین به تهران نوشته است: «واقعیت این است که هر دو کشور از زمان روی کار آمدن رئیسی به هم نزدیکتر شده‌اند. او فقط در همین امسال دو بار با پوتین ملاقات کرده است - در ماه فوریه در مسکو و در ماه ژوئن در عشق آباد.»

 

این رسانه ضد ایرانی در ادامه نوشته است: «سفر رئیس‌جمهور روسیه تنها سه روز پس از پایان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه انجام می‌شود. از آنجایی که بایدن قصد دارد درباره تشکیل یک پیمان دفاع هوایی برای مبارزه با پهپادها و موشک‌های ایرانی گفتگو کند، پوتین ممکن است به دنبال گسترش نفوذ روسیه در آسیای غربی از طریق ایران باشد.»

فضاسازی رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره سیاست خارجی دولت رئیسی حول دیپلماسی منطقه‌ای و تعامل با شرق در حالی است که این جریان، اقدامات خصمانه اخیر برخی دیپلمات‌های اروپایی در مناطق ممنوعه در ایران و گروگان‌گیری برخی دولت‌های اروپایی و سابقه سیاه سفرای انگلیس و آلمان و فرانسه را سانسور می‌کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول