اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بهادری جهرمی: اشتغال‌آفرینی نیازمند حرکت جهادی است

سخنگوی دولت سیزدهم اشتغال‌آفرینی را نیازمند حرکت‌های جهادی دانست و گفت: در حوزه اشتغال‌آفرینی باید به الگوهای توسعه علمی توجه شود و طرح‌های توسعه‌ اقتصادی به مراکز عالی و مدارس کشور برگشته شود.

بهادری جهرمی: اشتغال‌آفرینی نیازمند حرکت جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین رویداد ملی «هجرت اشتغال آفرین» که در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: از زحمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای برگزاری این رویداد تشکر می‌کنم و این رویداد نشان دهنده این است که مسئولین حوزه اشتغال در دولت سیزدهم راه درستی را انتخاب کرده‌‌اند.

وی افزود: امیدوارم این حرکت باعث شود تحول بزرگ و موثری در حوزه اشتغال‌زایی محقق شود، شروع این رویداد از دانشگاه راه درستی است که توسط مسئولین برگزیده شده و دیدگاهی که در این رویداد وجود دارد یک نشان از روحیه جهادی است و امیدواریم اتفاقات خوبی در آینده رخ دهد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اشتغال و اشتغال آفرینی نیازمند هجرت و در کنار آن جهاد است، در حوزه اشتغال آفرینی باید نیت جهاد داشته باشیم، متاسفانه بعضی از افراد حواسشان نیست که در نبرد عرصه اقتصادی حرکت می‌کنند و توجه کافی به موضوع جنگ اقتصادی ندارند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم بیان کرد: دیده‌بان کشور سالها است که در حوزه اقتصاد تاکید دارد و این موضوع در نام‌گذاری سالانه مشخص است، باید آگاهی خود را نسبت به مسائل اقتصادی و اشتغال‌آفرینی افزایش دهیم و متوجه حساسیت این دو موضوع باشیم.

بهادری جهرمی عنوان کرد: خروجی برگزاری این دوره ۷ روزه «هجرت اشتغال آفرین» به ما تلنگر می‌زند که در عرصه اقتصادی و اشتغال‌آفرینی وسط میدان جنگ هستیم، دشمن هم یک لحظه درنگ نمی‌کند و با تمامی ابزارهای تبلیغاتی علیه ما اقداماتی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه به نتایج درخشانی در جنگ اقتصادی برسیم نیازمند این هستیم که همه افراد در کسوت حاکمیتی و شهروندی در میدان باشند و تماشاچی این جنگ نباشند، دفاع مقدس نمونه‌ای اتحاد و همدلی است که می‌توان مثال زد همه دنیا دیدند که در ۸ سال جنگ فرماندهان و سربازان در خط مقدم بودند و مردم نیز از آنها در مسائل مختلف حمایت می‌کردند.

سخنگوی دولت سیزدهم بیان کرد: وقتی مردم پای کاری باشند پیروزی در آن کار تضمینی است و این جز قواعد غیرقابل تغییر است و در تاریخ هم این موضوع اثبات شده که هرگاه مردم در زمینه‌ای مشارکت داشتند نتایج مطلوبی از کار حاصل شده است.

وی گفت: متاسفانه در گذشته برای صدور یک مجوز اشتغال کارشکنی‌های فراوانی به وجود می‌آمد و موانع زیادی، صدور مجوز را عقب می‌انداخت، اما بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم طبق یک حرکت جهادی ابلاغ شد که مراحل صدور مجوز اشتغال به سرعت طی شود و کارشکنی نشود.

بهادری جهرمی اظهار کرد: اکنون به جایی رسیده‌ایم که گاهی اوقات در لحظه مجوز اشتغال صادر می‌شود و یا نهایتا ظرف یک هفته به افراد و مشاغل خانگی این مجوز داده می‌شود، طبق آمار حدود ۵۰۰ عنوان مجوز مشاغل خانگی از طرف وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی صادر شده است و حدود ۳۵۰ مورد از آنها به محض ثبت عنوان اجازه کار دریافت کرده‌اند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم تاکید کرد: در حوزه اشتغال‌آفرینی باید به الگوهای توسعه علمی توجه شود و طرح‌های توسعه‌ اقتصادی باید به مراکز عالی و مدارس ما برگشته و از آنها استفاده شود، البته این طرح‌ها نیز باید منطبق با زیست بوم اشتغال، مزیت‌ها و شرایط حاکم بر مناطق مختلف باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی از رشته‌های دانشگاهی که این روز‌ها تدریس می‌شود در بعضی از شهرها جوابگو نیست و باید تغییری در آن انجام داد و از تدریس آنها جلوگیری کرد، در برخی از شهر‌ها هیچ نیازی به بعضی رشته‌ها نیست و مشخص است که نمی‌توان از دل آن رشته تولیدی به دست آورد.

بهادری جهرمی گفت: دولت برخی از موانع و مشکلات اقتصادی را شناسایی کرده و راهکار رفع آن‌ها را در سند تحول آورده است و تاکید دارد در زمان مناسب این مشکلات رفع شود تا در اقتصاد شاهد یک شکوفایی و تحول باشیم، برای مثال موضوع بهبود محیط کسب و کار است که دولت در این مدت اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول