اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

پیشنهاد تغییر نام تقاطع «پارک وی» به «چهارراه غدیر»

نام «پارک وی» برگرفته از مکتب غربی و به مفهوم خیابانی است که در آن درختان زیادی وجود دارد که می توانیم با توجه به حماسه مردمی که روز غدیر رقم خورد، آن را به «چهار راه غدیر» تغییر نام دهیم.

پیشنهاد تغییر نام تقاطع «پارک وی» به «چهارراه غدیر»

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس سعید صادقلو فعال سابق دانشجویی و پژوهشگر مسائل فرهنگی در یادداشتی درباره برگزاری راهپیمایی بزرگ روز غدیر در تهران نوشت: غدیر 1443 هجری قمری و 1401 هجری شمسی برای کشورمان خاطره انگیز و تاریخی شد. برنامه ای که با عشق مردم به ولایت امیرالمومنین (ع) و همت آتش به اختیار آنان، در خیابان ولیعصر (عج) تهران و به طول 10 کیلومتر برگزار شد، می تواند شروع حرکت و پویشی جدید برای روند تمدن سازی نوین اسلامی در میهن عزیزمان باشد.

با توجه به حماسه ای که در روز غدیر امسال رقم خورد، پیشنهاد می گردد که برای همیشه این کنش ارزشی و معنوی در تمامی شهرهای کشورمان در عید عظیم غدیر اجرایی گردد. حتی می توان ستاد ملی و بین المللی برای برگزاری عید عظیم غدیر جهت مدیریت آن در مقیاس ملی و حتی بین المللی ایجاد گردد.

همانطور که سرود ارزشمند «سلام فرمانده» که مبدأ آن ایران بود و خیلی زود رنگ و بوی جهانی به خود گرفت و در اقصی نقاط کرۀ خاکی اجرایی شد. این پویش عید عظیم غدیر نیز توانایی آن را دارد که به زودی به تمامی شهرهای ایران و همزمان به دیگر شهرهای بزرگ جهان تسری یابد. این پدیده پخش فرهنگی برای جهان اسلام بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.

می توان با کارهای رسانه ای و به طور خاص تولید محتوا به 9 زبان مهم و زنده، مردم جهان را نیز با حقیقت تاریخی به نام غدیر آشنا تر کنیم. این راهپیمایی که از چهارراه حضرت ولی عصر (عج) تا چهارراه پارک وی برگزار شد، می تواند سر منشأ امر مبارک دیگری نیز قرار بگیرد. 

نام «پارک وی» (Parkway) که برگرفته از مکتب غربی و به مفهوم خیابانی که در آن درختان زیادی وجود دارد، و به تعبیر فارسی به آن، باغ راه نیز می گویند. می توانیم این نام فرهنگی غرب را با توجه به حماسه مردمی که روز غدیر رقم خورد را به «چهار راه غدیر» تغییر نام دهیم که با فرهنگ بومی خودمان نیز سازگار باشد و محلی باشد که همیشه راهپیمایی روز عید عظیم غدیر در آن به انجام می رسد.

راهپیمایی 10 کیلومتری غدیر، به طور رسمی قرار بود از ساعت 18 شروع شود، اما حتی دیده شد که عاشقان امیر مومنان مولی الموحدین حضرت علی (ع)، از ساعت ها قبل تر و بعد از نماز ظهر و عصر در مکان این راهپیمایی حضور به هم رساندند. از طرف دیگر، این مراسم قرار بود به طور رسمی ساعت 22 به اتمام برسد، اما حتی در ساعت 24 بامداد نیز، هنوز خیابان حضرت ولی عصر (عج) از عاشقان ولایت خالی نشده بود. این عشق و شور را با هیچ قلم و کتابی نمی توان توصیف کرد و باید همیشه قدردان این مردم غدیری، فهیم، با بصیرت و ولایت مدار باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول