اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دستور ویژه رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی بر شناسایی مراکز خرید و فروش اموال مسروقه

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی برضرورت شناسایی و توقف فعالیت مراکز خرید و فروش اموال مسروقه در استان تاکید و در این خصوص دستور ویژه صادر کرد.

دستور ویژه رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی بر شناسایی مراکز خرید و فروش اموال مسروقه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در دومین نشست ستاد استانی کنترل مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار با اشاره به مهمترین مبانی ساختاری شکل گیری و تشدید مصادیق سرقت ها در استان خراسان شمالی، از اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و سنتی و عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به عنوان مهمترین مؤلفه های نقش آفرین و زمینه ساز در این خصوص یاد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت سازوکارهای نظارتی از جمله مراقبت سازمان یافته بر انبارهای ضایعاتی در استان و شناسایی دقیق و تعطیلی مراکز خرید و فروش اموال مسروقه، تصریح کرد: باید آن مراکز ضایعاتی که مظنون به خرید و فروش اموال سرقتی هستند بطور دقیق، شناسایی و مستمرا تحت نظارت و مراقبت قرار گیرند و چنانچه احراز شد در این مکان ها اموال مسروقه خرید و فروش و معامله می شود؛ وفق مقررات از تداوم فعالیت مراکز یاد شده جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود:برای امکان پذیری ساماندهی و نیز تسهیل موجبات اعمال نظارت های قانونی باید تدابیری اتخاذ و تمهیداتی فراهم شود تا  محل فعالیت کلیه مراکز ضایعاتی به نحو مقتضی تغییر یافته و حسب مورد به خارج از شهر منتقل شود.

مقام عالی قضایی استان، تقویت سطح  هماهنگی ها و همکاری های لازم بین دستگاه های مسؤول در حوزه های پیشگیری و مقابله با سرقت ها را گام دیگر در پیشبرد بهتر امور برشمرد و از تمامی متولیان امر خواست با رصد و پایش مداوم فعالیت ها و اقدامات مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه دار و افزایش کمی و کیفی میزان گشت های مراقبتی و ارتقاء سطوح نظارتی و مراقبتی، انگیزه های  ارتکاب جرم را کاهش و هزینه های آن را بالاتر ببرند.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول