اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اولین اسکلت خانه در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان بنا شد/ مردم: 60 متر برایمان کافی نیست

بنیاد مسکن هرمزگان از بنا شدن اولین اسکلت خانه در مناطق زلزله زده بخش مهران شهرستان بندرلنگه با زیربنای 60 متر خبر داد و این در حالی است که مردم منطقه می‌گویند که 60 متر برایشان کافی نیست و زندگی روستایی به محیط بزرگ تری نیاز دارد.

اولین اسکلت خانه در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان بنا شد/ مردم: 60 متر برایمان کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهریار نوری زاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان صبح امروز اظهار کرد: عملیات اجرایی 125 واحد مسکونی در هشت روستای زلزله‌زده بخش مهران و مرکزی شهرستان بندرلنگه از سوی ستاد بازسازی بنیاد انقلاب اسلامی استان هرمزگان آغاز شده است.

وی افزود: از این‌ رو اولین اسکلت فلزی صب جمعه 31 تیرماه از سوی اکیپ‌های مستقر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان در منطقه زلزله‌زده‌ی سایه خوش نصب شد.

به گفته نوری زاده، عملیات آواربرداری 237 خانه با اولویت روستای سایه خوش تاکنون به اتمام رسیده است.

مردم: واحدهای 60 متری برایمان کافی نیست

مشاهدات عینی خبرنگار فارس حاکی از آن است که واحدهای در نظر گرفته شده برای زلزله زدگان که از سوی بنیاد مسکن ساخته خواهد شد، 60 متری در نظر گرفته شده است.

مردم روستا اما می‌گویند که واحد 60 متری برای زندگی آنان کافی نیست و از بنیاد مسکن تقاضا دارند که واحدها را اندکی بزرگ‌تر برای آنان در نظر بگیرد.

از سوی دیگر با احتساب 300 میلیون تومانی که مجموعا برای تسهیلات بلاعوض و اقساطی برای مردم این منطقه در نظر گرفته شده و با هزینه‌های لازم برای ساخت منزل مسکونی، عملا اعتبار کافی برای ساخت منازل بزرگ‌تر برای مردم وجود ندارد و همین موضوع نیز باعث شده تا استاندار هرمزگان در دیدار با برخی از بزرگان منطقه از تلاش برای افزایش سقف وام بارسازی منازل زلزله زده بخش مهران خبر دهد. (اینجا بخوانید)

دولت اعتبارات لازم را تصویب کند، عملیات اجرایی شتاب می‌گیرد

نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان نیز اظهار کرد: مطمئناً با تصویب اعتبارات در هیئت دولت عملیات اجرایی شتاب بیشتری خواهد گرفت و با یک برنامه زمان‌بندی سعی خواهیم کرد تا واحدهای مسکونی را کامل کنیم.

به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان بازسازی در کنار مردم زلزله‌زده خواهد بود، قطعاً مشارکت خیرین، بانک‌ها و سایر دستگاه‌های بخش خصوصی و دولتی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌تواند در سرعت بازسازی مناطق زلزله‌زده موثر باشد تا مردم زودتر به زندگی خود بازگردند.

منازل مردم تا 100 میلیون تومان بیمه بوده است

پیش از این معاون ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان نیز گفته بود که منازل مسکونی مردم در سایه خوش و دیگر روستاهای بخش مهران شهرستان بندرلنگه تا سقف 100 میلیون تومان بیمه بوده است. (اینجا بخوانید)

ضرورت نظارت بر عملکرد پیمانکاران بنیاد مسکن

آنچه در بازسازی منازل مردم زلزله زده سایه خوش و دیگر روستاهای زلزله زده بخش مهران شهرستان بندرلنگه که از 10 تا 100 درصد آسیب دیدند، اهمیت دارد، نظارت بر عملکرد پیمانکاران بنیاد مسکن و بر نحوه هزینه کرد اعتباراتی است که از سوی دولت در قالب تسهیلات بلاعوض و تسهیلات طولانی مدت برای بازسازی منازل مردم اختصاص می‌یابد.

حالا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هلال احمر و دیگر دستگاههای امدادی و حمایتی با اقدام به موقع نسبت به تجهیز مردم به کانکس و کولر و دیگر اقلام مورد نیاز اقدام و رضایت مردم را به شکل ویژه‌ای فراهم آوردند، ضروری است تا در ادامه کار با نظارت مستمر بر عملکرد بنیاد مسکن به عنوان متولی ساخت منازل آسیب دیده، این شیرینی وجود مردم کامل شده و مردم در زمان مناسب و با کیفیت مناسب در منازل خویش مستقر شوند.

انتهای پیام/ 3728/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول