اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

قول حمایتی مسؤولان ملی و استانی از کارخانه چوب و کاغذ مازندران

معاون فرهنگی وزارت ارشاد، معاون وزیر آموزش و پرورش و استاندار مازندران در مراسم جشن تولید 30 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر کتب درسی قول دادند که از تولیدات این مجموعه به‌صورت ویژه حمایت می‌کنند.

قول حمایتی مسؤولان ملی و استانی از کارخانه چوب و کاغذ مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد وند صبح امروز در مراسم آئین آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش آموزان کشور که به نمایندگی از وزیر ارشاد در این مراسم حضور پیدا کرده، اظهار کرد: با همت و تلاش همگان در مسیر اصلی تولید قرار گرفته و به نظر می‎رسد که رکورد تولید هم در این مجموعه شکسته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به توانمندی که در این مجموعه اعلام شده می‌تواند به ظرفیت اسمی خودش برسد، برخی از مشکلاتی که توسط مدیرعامل مطرح شده در سطح ملی پیگیری می‌کنیم که نیازمندی‌های این مجموعه تامین شود.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور خاطرنشان کرد: در عین حال در بحث قیمت تمام شده متناسب با وضعیت بازار کشور در دستور کار قرار گیرد که انتظار است مدیران این مجموعه به این موضوع هم توجه کنند.

وی با اعلام اینکه کارخانه چوب و کاغذ می‌تواند همه نیازمندی‌های جامعه نشر کشور را فراهم کند، افزود: برای جامعه نشر رقابت پذیر بودن کالا بسیار حائز اهمیت است، از ابتدای شهریور هزار تن مازاد قرارداد آموزش و پرورش را از این کارخانه تحویل می‌گیریم.

احمدوند اضافه کرد: پیشنهاد بنده این است که بحث توانمندی تولید داخل در موضوع کاغذ به اطلاع دانش‌آموزان رسیده و در کتب‌های تولید شده درج شود.

وی ادامه داد: امیدواریم روند تولیدات این مجموعه طوری برنامه‌ریزی شود که در سال‌های آینده بیش از ۵۰ درصد نیاز نشر کشور را تامین کنند.

*خرید کاغذ از مازندران را افزایش می‌دهیم

لطیفی معاون وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این اقدام یکی از مهمترین مصادیق ما می‌توانیم است، از جهت دیگر این اقدام مصادقی برای تزریق امید در جامعه است.

وی ادامه داد: از افزایش ظرفیت تولید حمایت می‌کنیم و برنامه داریم که میزان خرید از این مجموعه را افزایش دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انتظار افزایش کیفیت هم باید در دستور کار مدیران مجموعه قرار گیرد.

*حمایت دولت از خودکفایی تولید کاغذ در مازندران

در ادامه استاندار مازندران با قدردانی از توانمندی کارکنان شرکت چوب و کاغذ استان، اظهار کرد: این مجموعه به دست فرزندان این استان با وجود ناملایماتی که در طول سال‌ها با آن مواجه بود با نگاه دولت جدید باید چوب و کاغذ به هاب تولید کاغذ کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: این مجموعه با حمایت و پشتیبانی رئیس جمهور و وزرا فعال شده و با توجه به گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد که پیام رئیس جمهور به خوبی در این کارخانه عملیاتی شده است.

حسینی‌پور اضافه کرد: اگر جشن تولید کتاب‌های درسی کشور که بیش از ۷۰ درصد است و تا سال آینده تا ۱۰۰ درصد نیز تامین شود با نگاه حمایتی دولت مردمی آیت الله رئیسی رقم خورده است.

وی با اعلام اینکه در حمایت از تولید داخل با برخی مافیای مواجه هستیم، افزود: این افراد از خارج کشور نیامده بلکه با دسترسی‌های دارند که اجازه نمی‌دهند تولید در کشور شکل بگیرد؛ یکی از شاخص‌های دولت مردمی این است که در برابر مافیا بیاستد که شعار حمایت از تولید داخل رهبر انقلاب را محقق کند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول