اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برنامه تغذیه رایگان محصلان از اول مهر اجرا می‌شود/ شیر و نان غنی‌شده برای 5 میلیون دانش‌آموز

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تلاش می‌کنیم از مهر 1401 تعداد 5 میلیون دانش آموز تحت پوشش برنامه تغذیه‌ رایگان شامل شیر، نان غنی‌شده با ویتامین دی و روی قرار گیرند.

برنامه تغذیه رایگان محصلان از اول مهر اجرا می‌شود/ شیر و نان غنی‌شده برای 5 میلیون دانش‌آموز

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در برنامه مجله علمی «روزنه» رادیو گفت‌وگو درباره پوشش تغذیه‌ای رایگان برای دانش‌آموزان، اظهار کرد: موضوع تغذیه دانش‌آموزان از سال 1389 تا به کنون از نظام تعلیم و تربیت حذف شده بود اما با پیگیری وزیر آموزش و پرورش و موافقت و همراهی سازمان برنامه و بودجه و معاون اول ریاست جمهوری، اعتبار خوبی برای تغذیه تصویب شد.

وی از تخصیص مبلغ هزار و 150 میلیارد تومان برای این موضوع خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از دانش‌آموزان یعنی حدود سه تا پنج میلیون دانش آموز در مناطق روستایی، عشایری، مرزی، حاشیه شهرها هستند و باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند لذا نیاز مالی ما بیشتر از مبلغ تخصیص داده شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در تلاش هستیم تا اجرای این طرح را به صورت مشارکتی با برخی نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و آستان قدس رضوی از مهرماه امسال شروع کنیم.

وی از اجرای پایلوت این طرح در استان سیستان و بلوچستان و استان البرز خبرداد و گفت: حدود 75 هزار دانش‌آموز را در طرح پایلوت تحت پوشش قرار دادیم.

ستاری‌فرد ادامه داد: از مهرماه امسال حداقل 3 تا 5 میلیون دانش آموز تحت پوشش برنامه تغذیه‌ای رایگان شامل شیر رایگان، نان غنی شده با ویتامین دی و روی قرار می‌گیرند و در کنار آن، توزیع ریزمغذی‌ها و مکمل یاری و آهن یاری را نیز به خصوص برای دختران دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اولویت ما دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول و دانش آموزان مناطق عشایری، روستایی، مرزی و حواشی شهر هستند، گفت: طبق برآوردهایی که داشتیم به عدد 5 میلیون دانش‌آموز رسیدیم اما تحقق این عدد بستگی به پوشش اعتباری و پشتیبانی اشخاص حقیقی و حقوقی از طرح مذکور دارد.  

انتهای پیام/ ت 7

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول