اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| تشکر از اجرای قانون حجاب به 50 هزار امضا رسید

برای اولین بار، یک پویش با موضوع تقدیر و تشکر توانست حدنصاب ۵۰ هزار حمایت را کسب کند: تشکر از آیت‌الله رئیسی به خاطر دستور اجرای قانون حجاب.

فارس من| تشکر از اجرای قانون حجاب به 50 هزار امضا رسید

خبرگزاری فارس؛ فارس‌من:  مریم‌ناظم‌پور:یک رکورد جدید در فارس من به ثبت رسید. برای اولین بار، یک پویش با موضوع تقدیر و تشکر توانست حدنصاب ۵۰ هزار حمایت را کسب کند. پیش از این، فقط مطالباتی موفق به کسب امضای بالا می‌شدند که یا اعتراضی بودند و یا جنبه مطالبه‌گری داشتند. «تشکر از آیت‌الله رئیسی به خاطر دستور اجرای قانون حجاب» عنوان این پویش جدید است که در آن، دغدغه‌مندان حوزه حجاب و عفاف از توجه و احترام دولت انقلابی به ارزش‌های دینی و قانون کشور و ایستادگی در برابر هجمه‌های شدید رسانه‌ای ابراز خرسندی کرده و حمایت خود را از ایشان اعلام کرده‌اند.

مطالبه رعایت عفاف و حجاب در جامعه از موضوعاتی است که از ابتدا همراه فارس‌من بوده. هنوز سه روز از راه‌اندازی فارس‌من در سال ۹۷ نگذشته‌بود که مخاطبان اولین پویش خود را در این خصوص به ثبت رساندند و خواهان آن شدند که جلوی بدحجابی در سطح شهر گرفته شود. تا امروز حدود ۴۰۰ پویش با بیش از ۳۲۰ هزار حمایت درباره حجاب به ثبت رسیده است. در کنار این موارد موضوعاتی‌همچون توجه به پوشش بانوان و تامین لباس مناسب برای آنان همواره از مطالبات پرامضا بوده است.


مطالبه رعایت حجاب، از پویش‌های پرتکرار و پرامضای فارس من است که این بار در قالب
تشکر از اجرایی کردن قانون حجاب تکرار شده و به ۵۰ هزار امضا رسیده است

 

پویش جدید اما رویکرد متفاوتی به مساله دارد. تشکر از مسئولان به خاطر تحقق وعده یا عملکرد مثبت، انگیزه مضاعف برای خود مسئول و دیگر مسئولان ایجاد می‌کند تا از سختی‌های حرکت در مسیر درست خسته نشوند. حتی این پیام را می رساند که مردم فقط نقاط ضعف را نمی‌بینند بلکه حواس‌شان به نقاط قوت مسئولان هم هست و از آن قدردانی می‌کنند.

این رکورد شکنی بهانه‌ای شد تا گفت‌وگوی کوتاهی با «حمید تهرانی پویا» ثبت کننده این پویش داشته باشیم. تهرانی می‌گوید: می‌خواستیم با یک تیر دو نشان بزنیم، هم می خواستیم از آقای رئیسی بابت دستور اجرای حجاب تشکر کنیم و هم می‌خواهیم برای فرهنگ‌سازی حجاب مطالبه کنیم. قطعا با این پویش‌ها و ایجاد موج توسط رسانه‌ها یک نوع حمایت مردمی شکل خواهد گرفت تا دولت با انگیزه بیشتری به اجرای قانون بپردازد. حضرت آقا هم چند سال پیش فرمودند که به جای آشوب مطالبه کنیم. ما به دنبال گفتمان‌سازی هستیم، آنقدر بگوییم تا ناخودآگاه مسئول مجبور شود برای محبوب شدن در بین مردم به موضوع حجاب هم وارد شود. ما با خانواده‌های شهدا و گروه‌های مختلف در ارتباط هستیم؛ آنچه که ما به دنبال آنیم آرمانی است که شهدا به دنبالش بودند.

تهرانی معتقد است بحث حجاب یک بحث پیچیده است که با چند منبر و  چند هیئت درست شدنی نیست. او می‌گوید: می خواهیم همه ارگان و رسانه‌ها پای کار بیایند. از ایده پردازان، صاحبان فکر و منتقدان دلسوز می خواهیم این معضل را ریشه‌یابی و به صورت عقلانی حل کنند. فارس من چون با بطن جامعه در ارتباط است، چون از دل مردم بیرون آمده و دغدغه مردم در آن وجود دارد، می‌تواند این بحث را از متخصصان پیگیری کند.

این طلبه و جهادی استان قم گلایه می‌کند که: تا می‌آییم بحث حجاب را مطرح کنیم مباحث دیگری همچون معیشت مطرح می‌شود اما مبحث حجاب به مرزی رسیده که نمی‌توان آن را رها کرد.

تهرانی می‌گوید زیرساخت‌های قانونی موضوع حجاب وجود دارد، اما تنها چیزی که نیاز بوده اقدام عملی مسئولان است. نیاز است که با همت مسئولان این قانون اجرایی شده و تا دیر نشده است بتوانیم این موضوع را به شکل صحیح خود در جامعه پیاده کنیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول