اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کلنگ احداث پل پیامبر اعظم در بندرعباس به زمین زده شد

آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث پل پیامبر اعظم (ص) و اتصال بلوار شهید رجایی به آزاد راه رجایی بندرعباس برگزار شد.

کلنگ احداث پل پیامبر اعظم در بندرعباس به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیین کلنگ‌زنی عملیات احداث پل پیامبر اعظم «ص» اتصال بلوار شهید رجایی به آزاد راه رجایی با حضور شهردار بندرعباس، استاندار هرمزگان، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس و مسئولان شهرداری و شورای شهر و سایر مسئولان استانی برگزار شد.

«مهدی نوبانی» شهردار بندرعباس در این مراسم خاطرنشان کرد: با کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث پل پیامبر اعظم «ص» یکی از اتفاقات مثبت برای مردم بندرعباس رقم می‌خورد و با بهره برداری از آن بار ترافیکی سنگین این محور بسیار کاهش می‌یابد و تردد کارکنان صنایع غرب بندرعباس تسهیل می‌شود.

 

 

نوبانی، کاهش بار ترافیکی صبحگاهی و عصرگاهی در بلوار پاسداران و کاهش تصادفات را از جمله دستاوردهای مهم احداث این پل برشمرد و خاطرنشان کرد: احداث این پروژه با حمایت شورای شهر کلید خورده است و امیدواریم بتوانیم در هفته دولت امسال پروژه‌های متعددی از جمله پارک ساحلی، کلنگ زنی شهربازی و همچنین نهضت آسفالت و بازگشایی معابر را نیز داشته باشیم.

وی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار هرمزگان در این پروژه نیز تشکر کرد و گفت: استاندار هرمزگان قول 60 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی به شهرداری بندرعباس دادند.

شهردار بندرعباس همچنین خاطرنشان کرد: اجرای پروژه پل پیامبر اعظم حدود 18 ماه به طول می‌انجامد و شرکت توسعه ایثار سبلان مجری آن خواهد بود. این سازه دارای 12 دهنه و حجم بتن‌ریزی 9 هزار و 800 مترمکعب است و همچنین بالغ‌بر 252 تن آهن‌آلات برای ساخت پل استفاده می‌شود و با افتتاح این پل شهرک پیامبر اعظم از بن‌بست خارج می‌شود.

نوبانی در پایان بیان داشت: شهردار بندرعباس به‌عنوان مجری طرح‌های عمرانی برای کل شهر می‌تواند بازوی راه گشای شهر در حوزه‌های مختلف عمرانی و فضای سبز شهری است.

استاندار هرمزگان: مشکلات شهرک پیامبر اعظم بصورت ویژه پیگیری می‌شود

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در مراسم کلنگ زنی پل پیامبر اعظم(ص) بندرعباس گفت: موضوع مهم ما رسیدگی به وضعیت شهرک پیامبر اعظم و توسعه زیرساخت‌های آن با هدف رفع مشکلات مردم است.

وی افزود: ساماندهی میدان سایت پیامبر اعظم نیز از جمله دیگر اقدامات مهمی است که در تلاش هستیم باتوجه به تامین اعتبارموردنیاز پروژه طی چند ماه آینده آغاز شود.

دوستی برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب را حق ساکنان این منطقه دانست و تاکیدکرد: باتوجه به اتفاق نظر و همدلی خوبی که بین مجموعه شورای شهر، شهرداری و دولت وجود دارد امیدواریم محدودیت‌های شهر برطرف شده و گشایشی‌هایی در مسیر زندگی بهتر مردم رقم بخورد.

وی با اشاره به تامین زمین مناسب برای احداث پارک افزود: در راستای ایجاد فضاهای تفریحی مناسب به یاری خدا و با همت شهرداری بزودی پارک بزرگ جنگلی در محدوده پنجعلی نیز کلنگ زنی خواهدشد.

دنبال ساخت منازل ویلایی برای مردم در طرح ملی مسکن در برخی شهرها هستیم
 
مهدی دوستی استاندار با اعلام خبر خوب واگذاری سند زمین های طرح نهضت ملی مسکن گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تقریبا در تمام شهرستان های استان بجز بندرعباس و بخش هایی از میناب، سعی کردیم قطعات زمین برای ساخت منازل ویلایی مناسب در اختیار مردم قراردهیم که با تسهیلات تخصیصی نهضت ملی مسکن در زمان تعیین شده بتوانند خانه های خود را بسازند و  مطمئنیم با هزینه کمتر از پیمانکاران خانه‌های با کیفیتی می سازند که به سرنوشت مسکن مهر دچار نخواهد شد.

 

وی در پایان گفت: در این هفته کار واگذاری اسناد زمین ها در ۸ شهرستان انجام می شود که تقریبا تمام نیاز ۴ ساله طرح مسکن ملی در این شهرستان ها برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام/ 3728

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول