اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است

امام جمعه موقت تهران گفت: جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است و بنابراین لازم است کسانی که با فضای مجازی آشنایی دارند از این طریق و کسانی که با بهره‌گیری از منبر فعالیت تبلیغی می‌کنند، روشنگری کنند.

جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در مجمع بزرگ مبلغان ماه محرم با بیان اینکه با دو روش می‌توان قیام عاشورا را بیان کرد، اظهار داشت: بیان سِیر تاریخی و زندگی‌نامه‌ای یکی از روش‌های مواجهه با قیام عاشورا است.

وی ادامه داد: بیان سیره تحلیلی و چرایی اقدامات، سخنان و کلام امام حسین(ع) روش دیگری در مواجهه با قیام عاشورا است که همان روش تحلیلی قرآن در بیان قصص انبیای الهی است و قرآن تأکید دارد که با تحلیل تاریخ، عبرت گرفتن و تفکر در تاریخ، گذشته را آیینه‌ای برای آینده قرار دهیم.

خاتمی در ادامه ابراز کرد: سه منبع تاریخ، سخنان و نامه‌های امام حسین(ع) و زیارتنامه‌‌های مأثور مثل زیارت عاشورا و زیارت اربعین برای شناخت قیام‌ عاشورا لازم است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا دارای ۳۰ بار تبری و ۲۵ مرتبه تولی است، به این نکته هدایت می‌کند که عاشورایی باید حد و مرز داشته باشد.

وی افزود: کسی نمی‌تواند ادعای محبت ولایت داشته باشد ولی در کلان خود از ادبیات انقلاب مثل بصیرت، جهاد تبیبن، فتنه، نفوذ و امثال آن استفاده نکند.

خاتمی با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی آن است که همان مسیر عاشورا را برود، ادامه داد: هدف انقلاب ما همان اعتلای کلمه الله عاشورا بود، ولایت‌مداری از دیگر مشابهت‌های دیگر عاشورا و انقلاب اسلامی است که در وجود یاران امام حسین(ع) از جمله حضرت ابوالفضل(ع) مشاهده می‌شود.

جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است

امام جمعه موقت تهران ضافه کرد: انقلاب اسلامی در برابر لیبرال دموکراسی غرب و سوسیال دموکراسی شرق، مردم‌سالاری دینی را به جهان ارائه کرد، بنابراین بغض این انقلاب را دارند و دست از سر ما برنخواهند داشت مگر اینکه قدرتمند باشیم و بدانند زورشان به ما نمی‌رسد.

وی گفت: تمام آزارهای دشمن برای این است که ما از دین‌مان باز گردیم ولی ما ۴۳ سال ایستاده‌ایم و به فضل خدا خواهیم ایستاد زیرا این راه همان راه حسینی است و درسی است که از قیام‌ امام حسین(ع) آموخته‌ایم.

خاتمی بیان کرد: جهاد تبیین واجب فوری و ضروری است و بنابراین لازم است کسانی که با فضای مجازی آشنایی دارند از این طریق و کسانی که با بهره‌گیری از منبر فعالیت تبلیغی می‌کنند، روشنگری کنند.

وی با بیان اینکه عنایات خدا، حمایت مردم و حضور رهبر معظم انقلاب سه نقطه امید و سرمایه بزرگ ملت ما هستند، گفت: تاکنون ۶ کودتا از جمله کودتای نقاب قرار بود انقلاب را از بین ببرد ولی به برکت خدا همه در نطفه خفه شدند.

خاتمی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی در ۱۰ سال گذشته، گفت: امروز رهبری بیدار، شجاع و بنده مخلص خدا و عاشق اهل بیت(ع) رهبری هدایت امت اسلامی را به عهده دارد و جلودار ملت است.

روزگاری حوزه علمیه اصفهان حوزه علمیه اول کشور بوده است

امام جمعه موقت تهران همچنین سکولار شدن روضه و هیأت‌ها، تضعیف خادمان نظام اسلامی، از دست دادن هویت انقلابی، القای اینکه انقلاب به بن بست رسیده است، جنگ روانی دشمن، رودر رو کردن مردم با انقلاب و اغتشاش را از توطئه‌هایی دانست که دشمن دنبال می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه اصفهان در نشر مکتب تشیع، مطرح کرد: روزگاری حوزه علمیه اصفهان حوزه علمیه اول کشور بوده است و بزرگانی چون آیت‌الله بروجردی و نایینی دوران طلبگی را از این حوزه آغاز کرده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این مراسم با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، ابراز کرد: جهاد تبیین کاری خطیر، پیچیده و ظریف ولی در عین حال وظیفه ولایی ما است.

وی ادامه داد: لازم است برنامه‌های تبلیغی بعد از ایام ماه محرم نیز استمرار داشته باشد و ارتباط مبلغ با مخاطب خود قطع نشود.

احمدیان اضافه کرد: بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ عملی است و لازم است با رفتار و کردار خود این سیره تبلیغی پیامبر اسلام(ص) را احیا کنیم‌.

انتهای پیام/۳۶۴۹/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول