اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

دروازه عاشقی| استقرار ۴۰ گیت مسقف گذرنامه در مرز شلمچه

معاون امنیتی، انتظامی استان خوزستان گفت: از استقرار ۴۰ گیت مسقف گذرنامه برای تسهیل در تردد و رفاه حال زائران در مرز بین‌المللی شلمچه خبر داد.

دروازه عاشقی| استقرار ۴۰ گیت مسقف گذرنامه در مرز شلمچه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، ولی‌حیاتی معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان، بعداز ظهر امروز در نشست هماهنگی که میان اعضای ستاد اربعین استان خوزستان و بصره در خاک عراق برگزار شد، اظهار کرد: در راستای انجام کنگره عظیم اربعین حسینی، امروز ملاقات مرزی میان اعضای ستاد اربعین استان خوزستان و استاندار بصره و ستاد اربعین عراقی برگزار شد.

وی با اشاره به هدف از تشکیل این ملاقات‌ها، ادامه داد: در راستای تسهیل زائران از مرز بین‌المللی شلمچه، در شلمچه عراق امکانات زیر ساختی مورد نیاز را فراهم خواهیم کرد.

معاون امنیتی، انتظامی استانداری خوزستان، تصریح کرد: بر همین اساس پیش‌بینی استقرار ۴۰ گیت گذرنامه مسقف در شلمچه عراق برای رفاه حال زائران انجام شده است.

وی افزود: در بحث آب مورد نیاز آن‌سوی مرز، دستور تامین آب شرب بهداشتی پایدار نیز ابلاغ شده و در مدت ۱۰ روز آینده، مسئله آب شرب در ورودی شلمچه عراق برطرف خواهد شد.

حیاتی ادامه داد: همچنین گروه‌های برق استان خوزستان، مشغول تلاش برای تقویت برق شلمچه عراق هستند تا کمبودی متوجه زائران در این سوی مرز نباشد.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار خوزستان یادآور شد: سلسله مباحثی در خصوص مسائل بهداشتی و استقرار مواکب ایرانی در خاک عراق انجام گرفت و اقدامات لازم نیز در این خصوص انجام خواهد گرفت تا بتوانیم زیارتی آرام و روان، توام با امنیت برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) در دوطرف مرز فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر این است که حرکت در مرزها به‌صورت قیفی نباشد و در هر دو طرف، تردد روان صورت گیرد، همچنین در توسعه زیرساخت‌ها، بر اساس سیاستی که در ستاد مرکزی اربعین تعیین شده، جمهوری اسلامی ایران پیگیر استقرار امکانات مور نیاز زائران در دو سوی مرز خواهد بود.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول