اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله اراکی: هیئتی که در برابر استکبار جبهه نگیرد حسینی نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: هیئاتی که در برابر آمریکا و اسرائیل جبهه نگیرند و مظلومیت کشور را در برابر این جبهه بیان نکنند، حسینی نیستند.

آیت‌الله اراکی: هیئتی که در برابر استکبار جبهه نگیرد حسینی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محسن اراکی چهارشنبه شب در نشست هم‌افزایی مدیران و فعالان هیئات مذهبی قم در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که حادثه عاشورا حادثه‌ای بی نظیر در جهان هستی است بیان کرد: نفوذ این حادثه گوش‌ها را شنوا، چشم‌ها را بینا و دل‌ها را زنده کرد.

وی با بیان این که خداوند در قرآن درباره دو تیپ شخصیتی و هویتی سخن به میان می آوَرَد اظهار کرد: طبق تعبیر قرآن برخی از مردم تنها در زندگی نباتی و حیوانی متوقف می‌شوند، اما برخی دیگر به عنوان دارندگان حیات انسانی و تعقل و همچنین صاحبان خِرَد و اندیشه، در برابر حق و باطل بی‌تفاوت نمی‌مانند، راه را از بیراهه باز می‌شناسند و از حق دفاع می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه دل انسان را به کارخانه‌ای تشبیه کرد و گفت: ماده لازم برای تولید معرفت و شناخت در این کارخانه، دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها هستند، بنابراین باید گفت اگر گوش و چشم انسان بسته شود، دل او می‌میرد.

آیت‌الله اراکی افزود: برخی در کربلا به خوبی دانستند که حسین (ع) کیست و او را برگزیدند، اما برخی دیگر به سمت یزید متمایل شدند و عملا مرگ حیات انسانی خود را رقم زدند.

استاد دروس عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: تردیدی نیست که سبُک‌سازی جامعه بشر یا تُهی‌سازی بشر از درون، از مهم ترین خطراتی است که جامعه بشر را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به این که تهی‌سازی بشر از درون همچنان دیده می‌شود، عنوان کرد: امروز هم برخی سرمایه‌داران با همین سبُک‌سازی جوامع و سلب قدرت تعقل و تفکر از آنان، به دنبال حکومت بر بشریت هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سپس به خطاب «گاو شیرده» از سوی رئیس‌جمهور آمریکا علیه حاکمان سعودی توجه داد و گفت: ما افتخار می‌کنیم که مثل برخی، برده مستکبران نیستیم.

وی همچنین هنر جبهه مقاومت، جمهوری اسلامی، امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام را دمیدن روح اراده و تصمیم‌گیری در جوامع دانست و گفت: قیام سیدالشهداء (ع) برای زنده کردن جامعه آن روز بود تا جامعه اسلامی از مرگ حتمی نجات پیدا کند.

وی کار مجالس سیدالشهداء (ع) را إحیای مردگان خواند و گفت: گریه عزاداران سیدالشهداء(ع) نشانه زنده بودن دل آنان است.

آیت الله اراکی سپس به معنای همراه بردن اهل و عیال توسط امام حسین (ع) پرداخت و بیان کرد: این تدبیر برای آن بود که  مردم بدانند امام جامعه برای نجات آنان، همه دارایی خود و حتی طفل شیرخوار را به میدان آورد؛ اما در عین حال تنها ماند.

وی تأکید کرد: جهاد تبیین به معنای تبیین عُمق جریان عاشورا توسط اهل علم و وعظ برای مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری روایت امام صادق(ع) با تعبیر «إنّ لقتل الحسین حراره فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا» گفت: شهادت سیدالشهداء(ع) حرارتی را در دل اهل ایمان به وجود آورد که تا وقتی بشریت به رهبری حضرت صاحب الزمان(عج) علیه ظلم قیام نکند، خاموش نخواهد شد.

وی هیئات حسینی را تجدیدکننده و تقویت کننده این حرارت معرفی کرد و اظهار کرد: هیئاتی که در برابر استکبار جبهه نگیرند و مظلومیت ایران اسلامی را تبیین نکنند، حسینی نیستند.

استاد دروس عالی حوزه های علمیه ادامه داد: امروز طبق صحبت صریح خود دشمن، آنان می‌خواهند در هیئات ما نفوذ کنند و حتی برای این کار پول خرج می‌کنند تا مؤمنان و عزاداران در سیاست دخالت نکنند.

عضو شورای عالی حوزه گفت: نباید فراموش کرد که تشیع به معنای فرمانروایی معصوم عادل است که این فرمانروایی در زمان غیبت نیز از سوی فقهای عادل ادامه پیدا می‌کند، امری که باید در هیئات حسینی برای مردم تبیین شود.

آیت‌الله اراکی از اهل منبر خواست پیام‌ها و نامه‌های سیدالشهداء(ع) را در جریان عاشورا و کربلا برای مردم تشریح کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود با اشاره به آیه مبارکه «یوم ندعوا کلّ اُناس باِمامهم ...» تصریح کرد: زندگی حقیقی با پیروی از امام حق محقق می‌شود.

انتهای پیام/۷۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول