اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر منطقه‌ای دادستان کل روسیه،؛ توسعه روابط در دستور کار

دادستان کل روسیه در یک سفر کاری به ترکمنستان و قرقیزستان، با مقامات این دو کشور دیدار و در مورد مسائل امنیتی گفت و گو کرد.

سفر منطقه‌ای دادستان کل روسیه،؛ توسعه روابط در دستور کار

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ایگور کراسنوف»، دادستان کل روسیه در یک سفر کاری به ترکمنستان و قرقیزستان، با مقامات این دو کشور دیدار و در مورد مسائل امنیتی گفت و گو کرد.

دادستان کل روسیه در دیدار با «بگنچ گونداگدیف» وزیر دفاع و دبیر شورای امنیت دولتی ترکمنستان چشم انداز توسعه بیشتر همکاری‌ با یکدیگر را بررسی کردند.

همچنین کراسنوف با «سردار مالک قلیف» دادستان کل ترکمنستان دیدار و آموزش پیشرفته مقامات نظامی و انتظامی دو کشور و حفاظت از دریای خزر را بررسی کرد.

کراسنوف همچنین از مجموعه یادبود "خاطره مردم" بازدید کرد، مکانی که یاد و خاطره کشته شدگان جنگ بزرگ میهنی و قربانیان زلزله 1948 عشق آباد را گرامی داشت.

در ادامه سفر دادستان کل روسیه در منطقه، وی به قرقیزستان سفر و با «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان دیدار کرد.

در این دیدار، همکاری میان دادستانی‌های کل دو کشور و تامین امنیت در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر شد. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همکاری با روسیه برای قرقیزستان به دلیل اشتراک تاریخی و فرهنگی دو ملت، روابط سنتی دوستی، منافع مشترک در زمینه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی-فنی، فرهنگی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جباراف تاکید کرد: همکاری‌های راهبردی مثمر ثمر و تعامل همه جانبه بین دو کشور در حال توسعه است. طرف قرقیزستان این را گرامی می‌دارد و قدردانی می‌کند.

به نوبه خود، دادستان کل روسیه، از رئیس جمهور به دلیل فرصت دیدار و استقبال گرم ابراز قدردانی کرد.

وی ضمن تاکید بر تعامل میان دادستانی قرقیزستان و روسیه، گفت: روابط دو کشور به صورت مثبت و با هدف تقویت بیشتر مشارکت راهبردی در حال توسعه است. 

به گفته وی، امروز دو کشور با چالش‌ها و تهدیدهای مشترکی با ماهیت فرامرزی روبرو هستند؛ افراط گرایی، تروریسم، جریان‌های مهاجرت غیرقانونی و همچنین قاچاق غیرقانونی اسلحه و مواد مخدر از آن جمله هستند.

دادستان کل روسیه همچنین گفت که امروز توافقنامه‌ای بین دادستانی کل قرقیزستان و دفتر دادستانی کل روسیه امضا شد که تعدادی از زمینه‌های اولویت کاری مشترک را برای سال‌های آینده تعریف می‌کند. 

کراسنوف نسبت به ایجاد همکاری مشترک و حمایت بیشتر از یکدیگر در حل تعدادی از مشکلات، از جمله مشکلات مربوط به جنایات فراملی ابراز اطمینان کرد.

در ادامه این دیدار، طرفین بر توسعه همکاری‌های قرقیزستان و روسیه به منظور حمایت از حقوق و آزادی‌های شهروندان و همچنین منافع جامعه دو کشور تاکید کردند.

دادستان کل روسیه دیداری با «قربان قل زولوشف» دادستان کل جمهوری قرقیزستان داشت.

در این دیدار موضوعات تقویت تعامل و همکاری بین دستگاهی در مبارزه با جرایم سایبری، جرایم سازمان یافته فراملی از جمله در مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی مذهبی، فساد، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان و همچنین مسائل مربوط به حمایت متقابل از حقوق و منافع مردم مطرح شد.

زولوشف از دادستان کل روسیه به دلیل حمایت مستمر قرقیزستان در حمایت از حقوق و منافع شهروندان ما در فدراسیون روسیه و ارائه کمک‌های حقوقی در پرونده‌های جنایی، مبارزه با جرایم فراملی و ارتقای مهارت‌ها تشکر کرد.

کراسنوف تاکید کرد: روسیه و قرقیزستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به طور پویا در حال توسعه است و نشست امروز تمرکز بر تقویت بیشتر آن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول