اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جسم صنعت در کشور بیمار است!/ تخصیص منابع بانکی در آذربایجان شرقی 15 درصد کمتر از کشور است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جسم صنعت در کل کشور و البته تبریز بیمار بوده و عدم تکمیل زنجیره تولید در همه حوزه‌ها یک چالش جدی در این بخش است و تبعات آن را در صنایعی چون قطعه سازی، فرش و فولاد به وضوح می‌بینیم.

جسم صنعت در کشور بیمار است!/ تخصیص منابع بانکی در آذربایجان شرقی 15 درصد کمتر از کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم عصر پنجشنبه در آئین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز اظهار داشت: به گفته رهبری صاحبان صنایع و تولیدکنندگان، افسران و کارگران، رزمندگان جبهه تولید در نبرد تحریم هستند و با افتخار و قدی برافراشته پرچم تولید را به اهتزاز درآورده‌اند و همه مسئولان خادمان آنها هستند و نمایندگان مجلس نیز ظرفیت‌های مهمی برای پشتیبانی از این بخش هستند.

وی ادامه داد: بخش صنعت، معدن و تجارت یک روح و یک جسم دارد و صاحبان صنایع در واقع روح این بخش هستند که با کارآفرینی خود این بخش را در تبریز زنده و پای کار نگه داشته‌اند و در مقابل تلاش‌های شبانه‌روزی آنها سر تعظیم فرود می‌آوریم چرا که با همه مشکلات دست از کار و مجاهدت در جبهه تولید و اشتغال نکشیده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: جسم صنعت در کل کشور و البته تبریز بیمار بوده و عدم تکمیل زنجیره تولید در همه حوزه‌ها یک چالش جدی در این بخش است و تبعات آن را در صنایعی چون قطعه سازی، فرش و فولاد به وضوح می‌بینیم.

وی تأکید کرد: این بیماری جسم صنعت و تولید باید با برنامه ریزی دقیق و با استفاده از علم و توان نخبگان صنعتی درمان و بهره‌وری نازل آن ارتقا یابد و تکمیل زنجیره تولید صنایع برای بهره‌وری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بخش تولید و صنعت مورد توجه اساسی قرار گیرد.

خرم با تأکید بر پیگیری مستمر مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان  گفت: در حالی که میزان تخصیص منابع بانکی به بخش تولید بیش از ۷۰ درصد است، این رقم در آذربایجان شرقی ۵۵ درصد است و در دولت سیزدهم هر مجموعه بانکی که با این روند همراهی نکند، کنار گذاشته خواهد شد.

وی فرسودگی ماشین آلات را از دیگر دلایل ضعف صادرات و بیماری بخش تولید و صنعت دانست و تصریح کرد: این مشکل باید توسط تولیدکنندگان ماشین آلات داخلی و البته تسهیل قوانین و مقررات گمرکی در بحث واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی حل شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مشکل زیرساخت‌های استان هم در بحث انرژی و هم نیازهای زیربنایی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بخش تولید و صنعت در سفر استانی رئیس جمهور مورد توجه جدی قرار گرفت چرا که با وجود نیاز سه هزار مگاوات صنعت استان به برق تنها نصف این نیاز تولید و تامین می‌شود و تلاش می‌کنیم بخش مهمی از این مشکلات در یک سال آینده  حل شود و با افزایش کیفیت تولیدات استان شاهد اتفاقات خوب در صادرات باشیم.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول