اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بارندگی در پردیس بومهن را دچار مشکل می‌کند/ اهمیت اصلاح زیرساخت‌ها برای مقابله با بحران

امام جمعه پردیس گفت: سیل و طوفانی که اتفاق افتاد یک نوع هشدار بود تا ستاد بحران شهرستان که باید از قبل‌ها تقویت و تجهیز می‌شد را به درستی تجهیز کنند.

بارندگی در پردیس بومهن را دچار مشکل می‌کند/ اهمیت اصلاح زیرساخت‌ها برای مقابله با بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که در مسجد الغدیر فاز۴ و با حضور خادمیاران کانون خدمت رضوی شهرستان برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت فرارسیدن محرم الحرام، اظهار کرد: باید مکتب حسین(ع) زنده بماند، تربیت حسین زنده بماند، پرتویی از روح حسین(ع) در این ملت دمیده شده، و بر آن بتابد زیرا حیات و شرف ما به این حادثه بستگی دارد.

وی گفت: لذا هیأت باید اخلاق حسینی(ع) را زنده نگه‌دارد و نشر بدهد و ما باید جلوی تحریف را بگیریم و بسیاری از چیزهایی که در کربلا نبود را از خود اختراع نکنیم و نظم اجتماعی را در فرد فرد عزاداران نهادینه کنیم، نه اینکه به خاطر عزای حسین(ع) نظم اجتماعی را بهم بزنیم. 

وی افزود: هیات باید مُبلِغ حفظ و رعایت حجاب باشد و جوان و نوجوان را از بی عفتی و بی حجابی نجات بدهد، هیأت باید حقوق مردم را بیان کند و حقوق همدیگر را و حق الناس را رعایت کند و عزاداران را اینگونه تربیت کند، مانند اینکه سر و صدای عزاداری نباید مردم را آزار بدهد و سد معبر نباید داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: مهم‌ترین حوزه امر به معروف و نهى از منکر، حوزه مسئولان است زیرا امر به معروف و نهی از منکر فقط برای مردم نیست بلکه برای مسئولان نیز وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: خداوند بهترین امت را آمر به معروف و ناهی از منکر می‌داند، گناه‌کار فقط بدحجاب نیست، خلاف‌هاى فراوانى از طرف آدم‌هاى لااُبالى در جامعه وجود دارد؛ خلاف‌هاى سیاسى، خلاف‌هاى اقتصادى، خلاف در کسب و کار، خلاف در کار ادارى، خلاف‌هاى فرهنگى. این‌ها همه خلاف است.

حجت الاسلام حسینی افزود: مهم‌ترین حوزه امر به معروف و نهى از منکر حوزه مسئولان است، یعنی مردم باید از مسئولان، کارِ خوب را بخواهند؛ آن هم نه به صورت خواهش و تقاضا؛ بلکه باید از آن‌ها بخواهند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: بالاترین تخلف، آن تخلّف‌ها و جرایمى است که پایه‌هاى نظام را سُست مى‌کند که شامل ناامید کردن مردم، ناامید کردن دل‌هاى امیدوار، کج نشان دادنِ راه راست، گمراه کردن انسان‌هاى مؤمن و بااخلاص، سوءاستفاده کردن از اوضاع و احوال گوناگون در جامعه اسلامى، کمک به دشمن، مخالفت کردن با احکام اسلامى و تلاش براى به فساد کشاندن نسل مؤمن بوده و بزرگ‌ترین معروف، دفاع از نظام اسلامی است.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور و مدیریت بی نظیر مقام معظم رهبری در شرایط سخت همچنین همکاری مردم و ستاد بحران که خسارتهای جانی را کاهش داد، ابراز کرد: بارندگی و سیلی که طی روزهای اخیر راه افتاد و خساراتی را هم به دنبال داشت که با تلاش های فراوان مردم و مسوولان با حضور میدانی دلگرمی را برای مردم ایجاد کردند، تشکر می‌کنم. 

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: فرمانداری، شهرداریها، بخشداریها، دهیاری ها، بسیج، شرکت عمران و غیره فعال بودند اما این بارندگی، سیل و طوفانی که اتفاق افتاد یک نوع هشدار بود که اولاً ستاد بحران شهرستان از قبل‌ها باید تقویت و تجهیز می‌شد که متأسفانه انجام نشده است.

وی تصریح کرد: نکته بعد اینکه باید برخی از زیرساخت های شهرستان اصلاح شده و مطالعه اساسی و کارشناسی صورت بگیرد تا در مواقع بحران مشکلی در شهرستان پیش نیاید که به طور مثال در این بارندگی‌ها تمام آب حاصل از بارش از شهر پردیس به کوچه و خیابانهای بومهن سرازیر شده و این شهر را دچار مشکل می‌کند و باید برای این قبیل مشکلات باید فکر اساسی کرد.

امام جمعه پردیس عنوان کرد: مردم نیز آماده باشند تا اگر نیاز به کمک بود به یاری بشتابند زیرا چند روستای فیروزکوه و دماوند دچار مشکلاتی شده اند که نیاز به کمک داشته و چند تیم تا کنون به این منطقه برای امداد رسانی اعزام شدند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول