اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پرده جدید خانه خدا نصب شد+عکس و فیلم

پرده کعبه هم‌زمان با شب اول ماه محرم 1444 قمری طی مراسمی با حضور مسؤولان عربستان سعودی و جمعی از زائران خانه خدا تعویض شد.

پرده جدید خانه خدا نصب شد+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پرده کعبه که هرساله در روز عرفه تعویض می‌شد، امسال با تصمیم سعودی‌ها قرار شد پرده جدید خانه خدا در شب اول محرم نصب شود.

انتقال پرده جدید کعبه به مسجدالحرام

بر همین اساس، شب گذشته ساعت ۲۲ به وقت عربستان، مراسم تعویض پرده خانه خدا آغاز و به این منظور، پرده جدید به مسجدالحرام منتقل و مراسم تعویض پرده جدید کعبه با حضور زائران برپا شد.

زائران در حالی که نوای «لبیک اللهم لبیک» سر می‌دادند، تعویض پرده کعبه را نظاره‌گر بوده و متولیان مسجدالحرام هر کدام از چهار بخش اصلی پرده کعبه را به بالا برده و بعد از محکم کردن آن به گیره‌های جدیدی که در روزهای گذشته نصب شده بود، پرده قبلی خانه خدا را باز کرده و پرده جدید را جایگزین آن کردند.

 

نصب پرده جدید خانه خدا هم‌زمان با شب اول محرم در عربستان

پیش از این در آستانه ماه ذی الحجه و در حالی که زائران حج تمتع به سرزمین وحی مشرف شده بودند، کعبه لباس احرام به تن کرده بود. همچنین امسال برای نخستین‌بار جمعی از زائران در مسجدالحرام امکان دوخت بخشی از این پرده جدید را داشتند و در دوخت پرده کعبه مشارکت کردند.

در ادامه تصاویری از تعویض پرده جدید کعبه در سال ۱۴۴۴ قمری را مشاده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول