اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توسعه اقتصاد دیجیتال از سیاست‌های دولت سیزدهم است

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه سیاست دولت توسعه اقتصاد دیجیتال است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها خود را حول دو محور اصلی گردشگری و صنایع های‌تک تعریف کرده‌ایم تا طبق این موارد اقتصاد استان را توسعه دهیم.

توسعه اقتصاد دیجیتال از سیاست‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان صبح امروز در مراسم اختتامیه رویداد هفته تجارت الکترونیک، ضمن گرامیداشت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) اظهار داشت: در استان اصفهان به‌واسطه سیاست‌هایی که از سال‌های گذشته به‌دلیل شرایط خاص استان مطرح است، برنامه‌ریزی‌ها خود را حول دو محور اصلی گردشگری و صنایع های‌تک تعریف کرده‌ایم تا طبق این موارد اقتصاد خود را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر نقش تجارت الکترونیک ادامه داد: اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک به‌عنوان یکی از رموز موفقیت مطرح است زیرا نمی‌توانیم بدون ارتباط گسترده با دنیا و معرفی صحیح پتانسیل‌هایمان عملکرد موفقی داشته باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر امروز در خصوص زیبایی‌های استان و شرایط ویژه آن در حوزه گردشگری صحبت می‌کنیم، نیاز است این موضوع در جایگاهی تجلی پیدا کند و خود را به مهمانان این حوزه متصل کند.

استاندار اصفهان گفت: اگر از صنایع دستی به‌عنوان پیوست و راهبرد اصلی استان صحبت می‌کنیم، باید قبول کنیم مادامی که از این هنر تعریف درستی ارائه نشود در پستوی کارگاه‌ها دچار غفلت و بی توجهی می‌شود و نیاز است شرایط خوبی برای معرفی و تجارت آن به کار ببریم.

وی تأکید کرد: تجارت الکترونیک و فضای مجازی یکی از راه‌هایی است که به ما کمک خواهد کرد و شاهدیم نمونه‌های موفق استفاده از این ظرفیت در سطح استان وجود دارد.

مرتضوی با تاکید بر اینکه سیاست دولت توسعه اقتصاد دیجیتال است، گفت: در سال‌های گذشته شاهد بودیم رویکردهای مبتنی بر این مسیر کمک زیادی به ما کرده است و نیاز است شرایطی فراهم کنیم که این موضوع به‌عنوان گفتمان رایج مطرح شود زیرا تا چند سال آینده نسلی وارد کارزار خواهد شد که با ابعاد این موضوع آشنا است و اگر به نقش فضای مجازی در دوران کرونا و موضوع مردمی‌سازی یارانه‌ها دقت کنیم، شاهد اهمیت آن خواهیم بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر بخواهیم تعریفی درست و مناسب از تجارت الکترونیک ارائه دهیم باید بدانیم مسیری جز این موضوع را نمی‌توانیم برای خود متصور باشیم، یادآور شد: استان اصفهان به‌دلیل ظرفیت‌های مختلف، نقشی ویژه در این موضوع دارد و چاره‌ای جز تعریف رویکردهای خود طبق اقتصاد دیجیتال نداریم و در این باره تلاش‌هایی در معاونت اقتصادی استانداری صورت گرفته است. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول