اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نذری روز اول محرم عزاداران «بن» به سیل‌زدگان رسید

سرپرست فرمانداری بن گفت: کمک‌ها در حال ارسال به روستاست اما باز هم مردم دچار کمبود آذوقه هستند در همین راستا هیئت‌های عزاداری بن امروز 4 هزار غذا برای ناهار و شام روستای بارده پخت می‌کنند.

نذری روز اول محرم عزاداران «بن» به سیل‌زدگان رسید

رضا علی‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: از عصر روز پنج‌شنبه که بارندگی‌ها در سطح شهرستان بن آغاز شد دستگاه‌های امدادی وارد میدان شدند و پاکسازی جوی و جداول‌ را انجام دادند و نسبت به تخلیه گل از منازل اقدام شد.

سرپرست فرمانداری بن بیان کرد: اقداماتی که صورت گرفت باعث شد بارندگی‌های روز جمعه خسارت کمتری به روستای بارده وارد کند ولی در حال حاضر لوازم ۲۵۰ خانواده از بین رفته و نیاز به لوازم ضروری منزل دارند.

علی‌بیگی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کافی در منطقه حضور دارد، افزود: نیروهای امدادی از جمله بسیج، سپاه و هلال احمر در روستای بارده حضور دارند اما کمبود امکانات از جمله دستگاه لجن‌کش و لوازمی برای تخلیه گل از منازل وجود دارد.

وی اظهار داشت: اگر نیروهای جهادی با این سرعت ادامه دهند پیش‌بینی می‌شود تا بعد ازظهر امروز پاکسازی منازل به پایان برسد همچنین ۸۰ درصد از معابر پاکسازی شده و درخت‌های اطراف جاده اصلی قطع و مسیر حرکت آب آزادسازی شده است.

علی‌بیگی خاطرنشان کرد: کمک‌ها در حال ارسال به روستاست اما باز هم مردم دچار کمبود آذوقه هستند در همین راستا هیئت‌های عزاداری بن امروز ۴ هزار غذا برای ناهار و شام روستای بارده پخت می‌کنند.

تخریب ۵۰ خانه در نقاط دیگر شهرستان بن

وی به وضعیت سایر مناطق شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰ منزل مسکونی در سایر روستاهای شهرستان بن تخریب شده که نیروها به مناطق اعزام شدند تا امدادرسانی و برآورد خسارت صورت پذیرد.

علی‌بیگی ادامه داد: یکی از سدهای تومانک تقریبا پر شده اما سد دوم خالی است و لوله‌هایی نیز برای تخلیه آب تعبیه شده که در صورت تداوم بارش‌ها آب تخلیه شود و نگرانی برای مردم پایین دست سد وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول