اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تبیین آثار حفظ حجاب در سلامت روانی جامعه نظر مخالفان را تغییر می‌دهد

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: حفظ حجاب تاثیر مهمی در سلامت روانی جامعه دارد و اگر این مسئله به درستی تبیین شود بسیاری از مخالفان نظرشان تغییر خواهد کرد.

تبیین آثار حفظ حجاب در سلامت روانی جامعه نظر مخالفان را تغییر می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم عزاداری دومین روز ماه محرم که بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: حضرت سید‌الشهدا در صدد ایجاد دگرگونی فکری و فرهنگی درمیان مردم زمانه خودشان بودند.

وی افزود: مردی از اهل کوفه به حضرت نامه نوشتند و مطالبه نسخه خیر دنیا و آخرت را کردند  که حضرت در جواب می‌فرمایند اگر انسان در دنیا به دنبال رضایت خداوند باشد او را کفایت می کند اما اگر به دنبال رضایت غیرخداوند باشد خداوند نیز آن را به همان غیر واگذار خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق وعده خداوند جلب رضایت الهی، حمایت خداوند را در پی دارد در حالیکه در ابتلائات و گرفتاری‌ها، شیطان با قدرت وارد می شود تا انسان را به سمت رضایت غیرخدا وارد کند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دستورات معصومین صرفا جهت آبادانی آخرت نیست بلکه نسخه‌ها و دستورات شریعت برای سعادت آبادانی دنیا و آخرت است.

وی افزود: اصرار و تاکید شریعت به حفظ حجاب نه فقط به خاطر ثواب اخروی است بلکه دلایل دیگری نیز دارد که ایجاد آرامش روانی در متن جامعه یکی از همین دلایل است.

مومنی تاکید کرد: حفظ حجاب تاثیر مهمی در سلامت روانی جامعه دارد و اگر این مسئله به درستی تبیین شود بسیاری از مخالفان نظرشان تغییر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: روان جامعه به واسطه بی حجابی دچار خدشه می شود و امنیت و آرامش روحی و روانی جوانان را از بین می برد در حالیکه حفظ حجاب، سلامت روانی جامعه را به ارمغان به دنبال دارد.

مومنی در پایان گفت: طبق روایت، رسیدن به دنیا سخت و رسیدن به آخرت هم سخت است اما انسان عاقل به دنبال چیزی است که ماندگار باشد به همین خاطرجلب رضایت خداوند باید در راس امور باشد چون نمی شود رضایت همه انسان‌ها را جلب نمود اما اگر رضایت خداوند حاصل شود رضایت و قلوب تمامی انسان‌ها جلب خواهد شد.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول