اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو: آماده مداخله در کوزوو هستیم

ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد، در صورت به خطر افتادن ثبات در کوزوو برای مداخله نظامی در این کشور آمادگی دارد.

ناتو: آماده مداخله در کوزوو هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کرد آمادگی دارد اگر اوضاع در کوزوو رو به وخامت بگذارد، دست به مداخله بزند.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، در بیانیه ناتو آمده است، تنش‌ها در مناطق شمالی رو به افزایش است و نیروهای پریستینا در حال پایش اوضاع هستند.

این بیانیه می‌افزاید، این نیروهای به‌اصطلاح «حافظ صلح»، طبق قطعنامه  ۱۲۴۴ سال ۱۹۹۹، برای مداخله در صورت «به خطر افتادن ثبات» آمادگی دارند.

به دنبال وقوع تنش در بخش صرب نشین کوزوو و شنیده شدن صدای تیراندازی و آژیر هوایی، وزارت خارجه روسیه به آن واکنش نشان داده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از پریستینا و آمریکا و اتحادیه اروپا خواست از اقدامات تحریک آمیز علیه صرب‌ها خودداری کنند و حقوق آنها را به رسمیت بشناسند.

این منابع خبری اعلام کردند که کوزوو به یک گروه مورد حمایت صرب‌ها در شمال کوزوو اعلان جنگ داده است. گفته میشود اعضای این گروه ظاهراً توسط رئیس جمهور صربستان حمایت می‌شوند. 

«آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان روز یکشنبه گفت که صربستان هیچ وقت در وضعیت پیچیده و دشوارتر از امروز در رابطه با کوزوو قرار نگرفته است. رئیس جمهور صربستان گفته است که ارتش کوزوو می‌خواهد نیمه شب به شمال صربستان حمله کند. وی در عین حال خواستار حفظ ثبات در این منطقه شده است.

صربستان، کوزوو که بعد از بحران بالکان از یوگسلاوی جدا شد را یکی از استانهای خودمختار خود می‌داند اما کوزوو خود را یک جمهوری مستقل تلقی می‌کند. 

تنشهای اخیر پس از آن آغاز شد که مقامات کوزوو به مالکان وسایل نقلیه با پلاک صربستان دستور دادند هنگام ورود به کوزوو آنها را به پلاک موقت تغییر دهند. به دنبال این مسئله، صدها صرب تبار تظاهرات را آغاز و تردد در گذرگاه های مرزی را مسدود کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول