اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مدرسه استاندارد برای آموزش دانش آموزان اوتیسمی و استثنایی در ایلام وجود ندارد

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: استان ایلام ۵۷۰ دانش آموز استثنایی و تعدادی هم اوتیسمی دارد ولی مدرسه استاندارد برای آموزش این دانش آموزان وجود ندارد.

مدرسه استاندارد برای آموزش دانش آموزان اوتیسمی و استثنایی در ایلام وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز جلال حمره مدیرکل نوسازی مدارس استان در جلسه شورای  آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد گفت: در سال ۱۴۰۱ در ساخت مدارس جدید الاحداث از روش و مصالح سنتی به روش‌های نوین و جدید توجه ویژه داریم.

وی افزود: سرانه آموزشی استان به اشتباه عدد ۸/۷ در کشور به ثبت رسیده که با تلاش و رایزنی‌های لازم در این مورد راستی آزمایی صورت گرفته و این عدد به ۵/۱۴ رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان در ادامه گفت: استان ایلام ۵۷۰ دانش آموز استثنایی و تعدادی هم اوتیسمی دارد ولی مدرسه استاندارد برای آموزش این دانش آموزان وجود ندارد.

وی افزود: ایلام ۱۲۰ مدرسه سنگی دارد که بایستی تخریب شوند که در بحث تجهیزات مدارس اکثرا فرسوده و از رده خارج هستند که مقدار خریداری شده در سال جدید جوابگوی نیاز حداقلی آموزش و پرورش نیست، (که در پاسخ این مطلب  وزیر گفت که از استاندار تقاضا افزایش اعتبار بیشتری در این مورد خواهند کرد که در بحث اعتبارات عمرانی سهم آموزش و پرورش از کل اعتبارات استانی حداقل ۶ درصد باید باشد و این درصد در سطح کشوری جهت افزایش پیگیری شود.)

مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام در پویش ملی آجر به آجر صحن حرم، مدرسه‌ام گفت: استان ایلام با توجه به کمترین جمعیت در بین استان‌ها در رتبه سوم قرار دارد.

لازم به ذکر است که امروز وزیر آموزش‌ و پرورش در ایلام به جمع پویش ۶ هزار نفری ایلامیان در پویش ملی صحن حرم، مدرسه‌ام ویژه استان ایلام پیوست.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول