اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های پیاده‌روی اربعین تقویت می‌شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال با برپایی موکب‌های فرهنگی تزریق خوراک فرهنگی، بیان احکام و رفع شبهات را در دستور کار قرار می‌دهیم.

برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های پیاده‌روی اربعین تقویت می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان در سال جاری به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه واگذار شده است که در صدد هستیم با برنامه‌ریزی و همکاری خادمان این رسالت را به درستی انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: در جلسه‌ای با موکب‌داران استان مقرر شد تا هر موکب یک مسئول فرهنگی و مبلغ چندزبانه دارای حکم داشته باشد.

وی ادامه داد: هر کمیته باید اعضای فرهنگی و شورای موکب فرهنگی خود را مشخص کند تا جوانان و ملیت‌های مختلف که در این اجتماع شرکت می‌کنند از محتوای فرهنگی غنی استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: هدف از قیام امام حسین(ع) امربه‌معروف و نهی از منکر برای امت اسلامی بوده که باید در این موقعیت فرهنگ عاشورا و فرهنگ اربعین را که یک آداب ویژه است و تبدیل به یک فرهنگ جهانی شده را تبیین کنیم.

امیری با بیان اینکه تا کنون در پیاده‌روی اربعین تنها به غذای جسم توجه می‌شد، اظهار داشت: علاوه بر غذای جسم غذای روح نیز موثر است که تا کنون کمتر به آن توجه شده است و این مهم امسال در کنار غذای جسم مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته فعالیت متولیان فرهنگی خیلی دیده نمی‌شد اما در سال جاری متولیان فرهنگی فعالیت‌هایی از قبیل اقامه نماز جماعت در موکب، عزاداری، تزریق خوراک فرهنگی، بیان احکام و رفع شبهات فرهنگی  را انجام می‌دهند.

امیری افزود: در نظر داریم تا امسال یک ساختار فرهنگی شکل گیرد و مسئول فرهنگی موکب‌ها از این ساختار مردمی و جمعیت موجود استفاده و فرهنگ اسلامی را تبیین کنند.

وی در پایان گفت: خیران می‌توانند کمک‌های خود را برای ترویج این کار فرهنگی و روضه‌خوانی در مسیر پیاده‌روی اربعین کمک‌های خود را به شماره حساب‌های اعلام شده واریز کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول