اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، دستاورد سفر رئیس جمهور به همدان

استاندار همدان با بیان اینکه اختصاص ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، دستاورد سفر رئیس جمهور به استان بود، از جمع‌آوری ۷۱ هزار و ۴۳۳ نامه‌ در این سفر برای رسیدگی به مطالبات مردم خبر داد.

۲۴ هزار میلیارد تومان  اعتبار، دستاورد سفر رئیس جمهور به همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در نشست خبری پیرامون دستاوردهای سفر ریاست جمهور اظهار کرد: سی‌امین سفر ریاست جمهور به همدان انجام شد و خوشبختانه سفری ماندگار و تاریخی بود.

وی با بیان اینکه آنچه در این سفر برای رئیس جمهور حائز اهمیت بود این بود که مردم دارالمجاهدین حماسه بزرگی آفریدند و استقبال باشکوهی از ایشان داشتند گفت: البته آیت‌الله رئیسی به جهت شخص خود نسبت به این حضور خرسند نبودند بلکه این اتفاق معنا و مفهوم خاصی داشت یعنی مردم همدان با وجود مشکلات همواره در صحنه هستند و پیوند آنها با آرمان‌های انقلاب ناگسستنی است و با دولت سیزدهم برای گسترش عدالت، همسو هستند.

استاندار همدان با  اشاره به اینکه آقای رئیس جهور در یک جمله این خرسندی را وصف کردند و فرمودند «همانطور که تصور می‌کردم همدان ظاهر شد» ادامه داد: دیدار حماسی و باشکوه مردم با رئیس جمهور دستاورد بزرگ این سفر بود.

وی حضور ایشان در مرکز استان و شهرستان کبودراهنگ و نیز حضور وزرا در شهرستان‌ها را نمایشی از ارتباطه بدون واسطه مردم و مسئولان دانست و گفت: خوشبختانه در این سفر شاهد شور و نشاط خاصی در استان بودیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه رئیس جمهور از نزدیک با مسائل استان آشنا شدند و این گویای دستاوردهای خوبی بود عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی سفری به پایگاه نوژه داشت و از نزدیک زحمات و تلاش‌های فرزندان وطن را در این مجموعه مشاهده کرد؛ فعالیت کسانی که در حفظ و حراست از آسمان ما زحمات زیادی می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه فرازی از سخنان رئیس جمهور در پایگاه نوژه این بود که اگر بدخواهی فکر تعرض به کشور داشته باشد پشیمان خواهد شد و این پیام روشنی به جهان داشت گفت: دیدار آیت‌الله رئیسی با مردم کبودراهنگ حائز اهمیت بود و دیدار سرزده و غیرمترقبه ایشان هم در روستای کردآباد که هیچ بیکاری در این روستا وجود ندارد و حضور در منزل یکی از خانواده‌های شهدای این روستا نیز در خور توجه است.

استاندار همدان ضمن قدردانی از استقبال مردم همدان از رئیس جمهور که نشان از ولایتمداری و پایبندی به نظام در این دیار دارد گفت: خوشبختانه وحدت و انسجام خاصی هم بین مسئولان استان وجود دارد و قدردان هستیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این سفر کوچکترین حاشیه‌ای نداشتیم خطاب به جمع بیان کرد: شما اصحاب رسانه نیز انعکاس خوبی از اتفاقات سفر داشتید و آینه شفاف و روشنی از استان را برای جهان مخابره کردید.

قاسمی‌فرزاد با تاکید اینکه ارتباط بین مردم و رئیس جمهور و معاونین ایشان و وزرا از دستاوردهای این سفر است خاطرنشان کرد: در سال‌های دور وقتی مقامات کشوری به استان می‌آمدند مردم برای ارتباط‌گیری سختی زیادی می‌کشیدند اما این دوره با همت نهاد ریاست جمهوری، همه درخواست‌های مردمی به موقع جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: دو ماه پیش مرکز ارتباطات مردمی در دو مرکز استانداری و علوم پزشکی با حضور ۸۰۰ نفر از کاربران شکل گرفت و ۲۰۰ سیستم برخط آنلاین برای پاسخگویی نیز راه‌اندازی شد تا درخواست‌های مردم جمع‌آوری شود.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری ۲۸ جلسه نسبت به بررسی عملکرد دستگاه‌های استان با حضور بازرس رئیس جمهور و هفت دیدار مردمی با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور گفت: ایجاد مراکز مردمی در برخی از مناطق شهری و استقرار سه خودرو برای دریافت درخواست‌های مردمی انجام شدو

وی به حضور ۱۲۰ نفر از بسیج ادارات در محل‌های تجمع مردم و راهنمایی آنها و دریافت درخواست‌های مردمی خاطرنشان کرد:‌ به ۱۵ نفر بازرس آموزش داده شد تا گزارش‌هایی از ۲۷ مرکز تهیه شود و نظارت لازم را هم داشته باشند.

جمع‌آوری ۷۱ هزار و ۴۳۳ نامه‌ در سفر رئیس جمهور

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اخذ ۴۰ هزار و ۶۵۶ تماس مردمی با مرکز سامد گفت: ۳۷ هزار و ۴۳۶ مورد درخواست‌هایی بود که ثبت و شماره ثبت برای افراد ارسال شد.

وی به پذیرش ۲۵ هزار و ۶۵۶ نامه مردمی و ثبت تمام درخواست‌ها اشاره کرد و افزود: ۵۸ هزار و ۲۳۶ درخواست مردمی ثبت شده و در مدت یک روز به دستگاه‌های ذی ربط برای رسیدگی ارجاع شد.

استاندار همدان تصریح کرد: ۷۱ هزار و ۴۳۳ مجموع درخواست‌ها و نامه‌ها بود که تماس ارتباط مردمی هم اضافه شد.

وی به دستاوردهای عمرانی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: تقریبا بیش از ۶ ماه قبل از سفر رئیس جمهور بررسی از استان انجام و پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان شناسایی و برای هر پروژه یک فرم گزارش کاربر تهیه شد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه با توجه به کثرت پروژه‌ها، پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت احصاء و بررسی و در مدت دو ماه با دقت کار انجام شد افزود: اقدام خوب حوزه معاونت عمرانی کار را برای همکاران مجموعه نهاد آسان کرد که واقعا اقدام کم‌نظیری بود و پروژه‌ها را مرتب در اختیار آنها قرار دادیم.

وی با بیان اینکه طبق این اقدام نهاد ریاست جمهوری ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات را واجد شرایط دانستند گفت: بسیاری از پروژه‌ها خارج شد اما با پیگیری صورت گرفته ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای استان تعریف شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با جلسات مختلف مجموع مصوبات و اعتبارات بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان مشتمل بر ۱۷۹ طرح مورد تایید قرار گرفت اضافه کرد: در این سفر ۱۳ طرح در مجموعه آموزش و پرورش مورد تصویب قرار گرفت که ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پایش و امنیت استان ۶۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات الکترونیکی مورد تصویب قرار گرفت افزود: مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع ایجاد و توسعه و ارتقای پوشش  تلفن همراه در روستاهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت مورد توجه قرار گرفت.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۲ طرح بالغ بر یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد تصویب قرار گرفت افزود: تکمیل بیمارستان اکباتان، مرکز جامع سرطان، بیمارستان رزن و ملایر از مهمترین این پروژه‌ها بود.

وی با بیان اینکه در حوزه جهاد کشاورزی که رتبه سوم اعتبارات را دارد ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد گفت: در حوزه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی سه طرح با ۱۴۳ میلیارد تومان تعریف شد.

وزارت راه و شهرسازی رتبه اول اعتبارات سفر ریاست جمهوری

استاندار همدان با بیان اینکه در مجموعه وزارت دادگستری ۶ طرح با ۴۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت افزود: در حوزه وزارت راه و شهرسازی که رتبه اول اعتبارات را دارد، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که مهمترین آن چهارخطه کردن محور همدان و علیصدر است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه وزارت صمت ۳۸۴ میلیارد اعتبار  برای منطقه ویژه جهان آباد و تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت شهرک‌های صنعتی و انتقال پساب برای استان تخصیص یافت بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۲ طرح داشت که ۳۴۶ میلیارد تومان برای طرح‌ها اختصاص یافت.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشد اسلامی ۱۲ طرح داشت که ۳۰۴ میلیارد تومان تخصیص یافت افزود: در حوزه نیروی انتظامی و شهرداری ۱۲۰ میلیارد تومان برای چهار طرح تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافت عنوان کرد: به طور ویژه در راستای کمک به ثبت جهانی مجموعه هگمتانه اعتبار تخصیص داده شد.

استاندار همدان با بیان اینکه وزارت نفت ۶ پروژه را با ۲۵۳ میلیارد تومان اعتبار کمک کردند افزود: در وزارت نیرو به عنوان دومین دستگاه دارای بیشترین اعتبار برای استان،  ۱۹ طرح با ۲ هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان تصویب شد.

وی با بیان اینکه در حوزه وزرش و جوانان بیش از ۹ میلیارد تومان و بنیاد شهید ۲۵ میلیارد تومان برای مرمت گلزار شهدا و واگذاری زمین برای مجتمع زمین توانبخشی ایثار اعتبار دریافت شد گفت: در حوزه معاونت امور زنان و خانواده ۲۳ میلیارد تومان اعتبار برای احداث بازارچه صنایع دستی بانوان و چند طرح دیگر داریم.

قاسمی با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور چهار طرح با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار دارد افزود: محیط زیست هم یک پروژه با ۲۶ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه پایش آلودگی هوا دارد.

وی با اشاره به دو طرح ۴۳۰ میلیارد تومان در حوزه بازنگری و اجرای طرح هادی روستایی گفت: برای کمیته امداد امام(ره) نیز دو طرح با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.

استاندار همدان با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به بنیاد حفظ و آثار و نیز بنیاد مستضعفان افزود: برای ستاد فرمان امام(ره) ۲۶ میلیارد تومان، سازمان زندان‌ها ۲۵ میلیارد تومان، هلال احمر ۴۰ میلیارد تومان و سازمان صدا و سیما ۱۲۰ میلیارد تومان، سازمان بهزیستی ۱۰ میلیارد تومان، سازمان بسیج سازندگی ۳۸ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اعتبار تکلیفی برای بانک ملی نسبت به پرداخت تسهیلات از دیگر طرح‌هاست گقت:   ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنایع، کشاورزی و... با ۱۹۶ طرح نیز تصویب شدو

قاسمی‌فرزاد به تخصیص اعتبار لازم برای ازدواج آسان زوجین نیز اشاره کرد و افزود: جمعا ۲۴ هزار میلیارد تومان دستاورد این سفر برای استان بود.

وی با اشاره به اینکه پیگیر اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری هستیم و روز گذشته جلسه‌ای با معاون اجرایی رئیس جمهور در این زمینه داشتیم در ادامه در پاسخ به اینکه تکلیف طرح جامع شهری چه خواهد شد گفت: مدیریت شهری ایرادهایی به آن داشت و جلسات متعددی در این زمینه بررگزار شد و نهایت مشاور مکلف شد بازنگری در این زمینه داشته باشد‌ که بعد از تکمیل مراحل خود را طی خواهد کرد.

استاندار همدان در خصوص اهمیت انتقال آب پایدار به همدان بیان کرد: انتقال آب از سد تالوار پایدار است اما مدیریت و رعایت اصول مصرف را هم باید داشته باشیم و فرهنگ استفاده باید ترویج یابد.

 انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول