اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

گفت‌وگوی فارس با رتبه یک انسانی/ بهرامی: دانش آموزان به دنبال علاقه درسی خود باشند

رتبه یک رشته علوم انسانی در گفت‌وگو با فارس از برنامه‌ها، اهداف و مشکلاتش در مسیر کنکور سخن گفته است.

گفت‌وگوی فارس با رتبه یک انسانی/ بهرامی: دانش آموزان به دنبال علاقه درسی خود باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، صبح امروز بود که خبری خوشحال کننده در فضای خبری کرمانشاه منتشر شد، محمد بهرامی دانش آموز کرمانشاهی توانست رتبه اول کنکور در رشته انسانی را کسب کند.

خبرنگار فارس به سراغ این دانش آموز رفت و گفت وگوی با وی انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

فارس: برای مدیریت زمان در منزل چه راهکاری اجرا کردی و آیا به تست زنی هم اهمیت می‌دادی؟

روزانه بین 10 الی 13 ساعت درس می‌خواندم، از ساعت 7 صبح الی ده شب و تنها بین نیم الی یک ساعت استراحت داشتم که ابتدا پیش مطالعه و نگاهی به سؤالات تستی بعد درس خواندن جدی و تست زنی

فارس: نحوه برنامه ریزی چگونه بود؟

خب در مرحله اول موضوع علاقه مطرح است که به این رشته علاقه بسیاری داشتم و بعد هدف گذاری و برنامه ریزی برای پیشبرد اهداف مشخص شده که آن نیز کسب رتبه برتر بود.

فارس: آیا اوقات فراغتی نیز داشتی؟

خیر، بنده هفته ها از منزل خارج نشدم و حتی ایام عید نوروز نیز در منزل درحال درس خواندن بودم و تنها اوقات فراغتی که داشتم شب ها بعد از پایان درس درحد نیم ساعت و شاید کمتر فضای مجازی را چک می‌کردم و یا با دوستانم صحبت می‌کردم.

فارس: آیا کرونا و تعطیلی مدارس ضربه ای به درس خواندن وارد کرد؟

هیچ تدریسی جایگزین تدریس حضوری نخواهد شد اما وقتی شرایط این چنین شد با کمک و مشورت معلمان، برنامه ریزی درس خواندن در منزل را بعنوان اولویت قرار دادم و هرگاه سؤالی پیش می‌آمد بصورت تلفنی از معلم، مشاور و یا دوستان می‌پرسیدم.

فارس: انتظار کسب رتبه اول رو داشتی؟

خب بی‌شک وقتی هدف گذاری و برنامه ریزی شکل می‌گیرد، یکی از این اهداف کسب رتبه برتر است و در تمام طول این مدت فقط به کسب رتبه برتر فکر میکردم و برای رسیدن به این مهم تلاش کردم و الحمدالله موفق شدم.

فارس: نقش خانواده در کسب این رتبه چه بود؟

هدایت، تشویش، سپردن انتخاب رشته به علایقم، حفظ آرامش منزل و کمک به پیشبرد اهداف ازجمله کمک های مهمی بود که خانواده در اون نقش داشت و همچنین کمک های معلمین عزیزم باعث شد که در این آزمون سربلند باشم و البته مدیون آنان هستم.

فارس: چه توصیه ای به دیگر دانش آموزان داری؟

توصیه اول دنبال علاق درسی و هدف گذاری برای آن است، به دانش آموزان پیشنهاد می‌کنم در رشته ای که می‌دانند موفق هستند وارد شود و برای آن برنامه ریزی کنند، مسیر راه را ترسیم و برای رسیدن به آن تلاش کنند، شاید اولویت اول هدف گذاری و برنامه ریزی باشد اما مهمتر از آن، تلاش برای رسیدن به آن هدف باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول