اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دستور‌ ویژه استاندار برای تخریب آب بندان‌های غیرمجاز بستر‌ «گرگانرود»

استاندار گلستان دستور داد بر اساس مصوبه شورای تامین استان هرچه سریعتر ۶۰ آب بندان غیرمجاز بستر رودخانه «گرگانرود» تخریب شود.

دستور‌ ویژه استاندار برای تخریب آب بندان‌های غیرمجاز بستر‌ «گرگانرود»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گلستان اظهار کرد: شناسایی و ارتفاء ایمنی سازه‌های خطرساز و خطرناک توسط فرمانداران و سازمان‌های مرتبط انجام شود.

وی ادامه داد: از همه دستگاه‌ها و فرمانداران انتظار است همانند هفته گذشته برای هفته آینده نیز آمادگی حفظ شود چون همچنان در وضعیت نارنجی پیش‌بینی هواشناسی هستیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت تامین رادار هواشناسی در استان گلستان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده  و اداره‌کل هواشناسی گلستان برای تخصیص اعتبار باید تلاش و پیگیری کند.

زنگانه خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها تا ۳۱ شهریور ماه فرصت دارند اعتبارات مصوبه سفر رییس جمهور به گلستان را جذب کنند.

وی افزود: ارزیابی و‌ بازمهندسی سیستم پیش هشدار سیل باید اقدامات اساسی و عاجل انجام شود و بر اساس کارشناسی انجام شده با اجرای این سیستم موثرترین پیشگیری از خسارات سیل انجام خواهد شد.

استاندار گلستان بیان کرد: این سیستم به صورت مردمی در استان گلستان اجرا شده و در این سیستم و فرآیند پیش هشدار تمامی افراد بومی توجیه شده و آموزش دیدند و می‌دانند چگونه به مردم هشدار دهند و چه اقداماتی برای پیشگیری از خسارات جانی سیل انجام شود.

زنگانه گفت: ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای تجهیزات و امکانات لازم برای اطفاء حریق در سفر رییس جمهور به گلستان تصویب و ابلاغ شد و بخش اعظمی توسط دستگاه متولی جذب شده است.

وی افزود: پایگاه اطفاء حریق در شرق استان حتما باید احداث شده و به بهره‌برداری برسد و‌ با توجه به آمار حریق‌ها در شرق استان، ایجاد این پایگاه اطفاء حریق ضروری است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بسیج و آموزش جوامع محلی، استفاده از ثمن‌ها و انجمن‌های مردم محور‌ در‌موضوعات بحران و حوادث با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

زنگانه با اشاره به گرگانرود گفت: در حال حاضر ۶۰ آب بندان غیرمجاز در حریم رودخانه وجود دارد که این وضعیت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: ‌بجای آدرس دهی غلط به «ان جی او» های محیط زیستی، این آدرس‌ها را به آنها بدهند، مردم در منطقه پایین دست ۲۰ هزار هکتار گندم آنها در حال خشک شدن بود که با تدبیر انجام شده این اتفاق نیافتاد.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه، تخریب ۶۰ آب بندان غیرمجاز بستر‌گرگانرود با سرعت و با جدیت انجام شود، تاکید کرد: این ۶۰ آب بندان نزدیک به ۶ میلیون مترمکعب آب را در‌خود جای می‌دهد که در زمان سیلاب این میزان آب به دبی سیلاب افزایش می‌دهد.

وی افزود: این مسائل به حقوق اساسی مردم برمیگردد و از سوی دیگر ۸۰ آب بندان غیرمجاز دی خارج از حریم رودخانه گرگانروز ساخته شده که باید برای آن فکر عاجل شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: متاسفانه جریمه‌ای هم که این افراد پرداخت می‌کنند حقی‌ را برای تداوم تخلف برای خود قائل هستند که به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

زنگانه گفت: این روند به هیچ عنوان عادلانه نیست و‌ باید بساط آب بندان‌های غیرمجاز در استان باید جمع شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول